Scroll Top

Σχεδίασε ένα σπουδαίο Marketing Plan, ακολουθώντας 6 απλά βήματα

Ένα και μόνο σπουδαίο προϊόν, μπορεί να αποτελεί τον πυρήνα μιας επιχείρησης. Όμως μια αξιόλογη στρατηγική marketing είναι ζωτικής σημασίας για ανάπτυξη και επιτυχία!

Οι διαφημίσεις, τα social media και η άμεση προβολή, αποτελούν απλές και διασκεδαστικές συνήθειες για ένα επιτυχημένο marketing plan.

Όμως τι συμβαίνει πραγματικά;

Μπορείς να κάνεις αποτελεσματικές αναβαθμίσεις, έτσι ώστε να πετύχεις σίγουρη ανάπτυξη στην επειχήρησή σου;

Παρακάτω, θα βρεις 6 tips-εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να αναπτύξεις το δικό σου marketing plan, το οποίο θα επιφέρει ανάπτυξη στην επιχείρησή σου.

1. Κάνε μια έρευνα γύρω από το κοινό σου

Δεν υπάρχει περίπτωση να φτιάξεις το κατάλληλο marketing plan για την επιχείρησή σου, αν δε γνωρίζεις σε ποιους πουλάς.

Πρόκειται για βασικό στοιχείο σε μια στρατηγική marketing. Παρ’ όλα αυτά, πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν στο να καθορίσουν αποτελεσματικά τις ανάγκες του πελάτη τους.

Αρχικά, βεβαιώσου ότι πρόκειται για τον ιδανικό τύπο πελάτη και ύστερα ξεκίνα την έρευνά σου! Μη σπαταλάς τον πολύτιμο χρόνο σου.

-Ποιο είναι το εύρος αγοράς στο οποίο κινείται;

-Ποια μέσαεργαλεία και συστήματα χρησιμοποιεί;

Οι απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις, θα σε βοηθήσουν στο να κατανοήσεις καλύτερα την υπηρεσία τους και να δεις τελικά σε ποιο κανάλι πωλήσεων θα τους κατατάξεις, ώστε να τους διαχειρίζεσαι αποτελεσματικά και άμεσα, σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες που στον καθένα είναι διαφορετικές και χρειάζονται ειδική ανάλυση.

2. Σκέψου μακροπρόθεσμα

Μια ισχυρή στρατηγική marketing, συνεχώς επεκτείνεται και αλλάζει. Αυτό βέβαια, εκτός από το ότι σε βοηθάει να δοκιμάζεις συνεχώς νέες στρατηγικές και να μαθαίνεις καινούργιες και άγνωστες έως τώρα πτυχές του marketing, μεγιστοποιεί και τον κίνδυνο της αποτυχίας.

Να ρυθμίζεις τα σχέδια εκείνα που θα αξιοποιήσουν μια ποικιλία όσον αφορά την προβολή σου, όπως διαφημίσεις, συνέδρια, social media και πολλά άλλα.

3. Γνώρισε τους Στόχους σου

Είναι απαραίτητο να καθορίζεις τον πελάτη-στόχο σου. Επιτακτική ανάγκη όμως, είναι να καθοριστεί ποιο θα είναι το ιδανικό αποτέλεσμα από τις πωλήσεις σου και το marketing plan της επιχείρησής σου.

Οι στόχοι μπορεί να διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση, καταλήγοντας σε εντελώς διαφορετικά marketing plans.

Για παράδειγμα, ένα σχέδιο που επικεντρώνεται καθαρά στην ανάπτυξη ή την απόκτηση νέων πελατών, διαφέρει κατά πολύ από κάποιο σχέδιο το οποίο δίνει έμφαση στον έλεγχο του κόστους αγορών.

Τραβήξτε την προσοχή του κοινού σας διαδικτυακά και ανέξοδα.

4. Θέσε τους Στόχους σου

  • Πέρα από τους αρχικούς σου στόχους, φρόντισε να θέσεις και τα σαφή δεδομέναοδηγούς, που χρησιμοποιούνται σε κάθε τμήμα των πωλήσεων και του σχεδίου marketing της επιχείρησής σου.
  • Αυτοί οι στόχοι και οι εκτιμήσεις, θα πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνουν τόσο το κόστος, όσο και την απόδοσηπαραγωγή. Αν για παράδειγμα κάνεις τα σχέδιά σου για τις διαφημίσεις σου, μην ξεχάσεις να κάνεις μια εκτίμηση του προϋπολογισμού του AdWords και του αναμενόμενου κόστους ενός νέου πελάτη!

Τα δύο παραπάνω, θα σε βοηθήσουν στο να σχεδιάσεις το μέλλον της επιχείρησής σου, αλλά και να καταλάβεις αν τελικά θα πετύχεις!

5. Ρύθμισε τα οικονομικά σου

Το να ρυθμίζεις τα οικονομικά σου, αποτελεί έναν ακόμα στόχο που πρέπει να θέσεις. Έτσι θα γνωρίζεις πότε και αν χρειάζεται να επεκτείνεις κάποιον από τους τρόπους διαφήμισής σου.

Θα αναφέρω ξανά το ίδιο παράδειγμα: Αν βρίσκεσαι σε μια φάση ελέγχου απόδοσης των τρόπων διαφήμισης της εταιρείας σου, ίσως πρέπει να ρίξεις μια ματιά στο κόστος δημιουργίας των διαφημίσεων στο AdWords. Αν παρατηρήσεις πως το κόστος αγοράς είναι κάτω από ένα συγκεκριμένο ποσό, τότε δικαιολογημένα να επενδύσεις περισσότερα χρήματα σε αυτόν τον τρόπο διαφήμισης.

Διάβασε Πώς θα φτιάξεις τη διαφήμισή σου στο AdWords.

6. Κάνε τον Απολογισμό σου

Στο τέλος κάθε μέρας, θα έχεις εντοπίσει τους πελάτες σου και θα έχεις φτιάξει ένα σχέδιο με βάση αυτά τα δεδομένα-οδηγούς. Αυτό θα επεκτείνει το εύρος του τρόπου διαφήμισης της επιχείρησής σου.

Ποτέ δεν πρέπει να επαναπαύεσαι όμως, γιατί οι πελάτες αλλά και η αγορά ποτέ δε μένουν στα ίδια. Αλλάζουν συνεχώς τα δεδομένα και οι ανάγκες. Για το λόγο αυτό, πρέπει να έχεις κατά νου, ότι:

Το marketing plan σου δεν είναι γραμμένο με ανεξίτηλο μελάνι. Πρέπει να είσαι πρόθυμος να το προσαρμόσεις σε οποιαδήποτε αλλαγή προκύψει. Να το ενημερώνεις και να το αναβαθμίζεις ποιοτικά, επί μονίμου βάσεως!

Διάβασε επίσης, 3 Στρατηγικές Marketing, με ολέθριες επιπτώσεις για την Επιχείρησή σου.

money

πηγή: entrepreneur.com

Related Posts