Scroll Top

3 Στρατηγικές Marketing, με ολέθριες επιπτώσεις για την Επιχείρησή σου

Είτε είσαι νέος είτε παλιός επιχειρηματίας δώσε ιδιαίτερη προσοχή, γιατί μπορεί να σχετίζεσαι και εσύ με μία από τις παρακάτω ολέθριες στρατηγικές που εφαρμόζονται στις επιχειρήσεις:

No 1 Λανθασμένη Στρατηγική: “Τα παίζεις όλα για όλα και κάνεις τον σταυρό σου!”

Η φιλοσοφία στην έκφραση αυτή, είναι και γνωστή “όσο περισσότερο, τόσο το καλύτερο… ” Ή αλλιώς, το “κυνήγι με …την καραμπίνα!” . Αν για παράδειγμα, κάνεις δέκα τηλεφωνήματα και κανένα από αυτά δεν αποδώσει, κάνε άλλα εννιακόσια… Ακούγεται λογικό, ε;

Είναι η ίδια τακτική με εκείνη που πολλοί άνθρωποι εφαρμόζουν σήμερα, για να βρουν δουλειά. Υποβάλλουν εκατό βιογραφικά και όποιο “κάτσει” …

Γιατί όμως η στρατηγική No 1 δεν πρόκειται να δουλέψει ποτέ;

Πρώτα απ’ όλα, θα χρειαστεί πολύς χρόνος και κόπος για να κάνεις την επιχείρησή σου να ξεχωρίσει. Είναι δύσκολο στην αρχή και μοιάζει ακατόρθωτο, μα να μη σε κάνει να ντρέπεσαι και να φοβάσαι. Αντιμετώπισέ το.

  1. Αν το κοινό στο οποίο στοχεύεις είναι τεράστιο, θα σου είναι αρκετά δύσκολο να καθορίσεις ποιος πραγματικά χρειάζεται και ενδιαφέρεται για το προϊόν και τις υπηρεσίες σου και σε ποιον δεν ταιριάζουν τελικά και τόσο.
  2. Αν χρησιμοποιείς και εσύ αυτόν τον τρόπο της ευρείας προσέγγισης κοινού, πρόκειται για μια “παγωμένη” τακτική, καθώς οι άνθρωποι δε σε γνωρίζουν και δεν σε εμπιστεύονται ακόμα. Έτσι, δημιουργείται ακόμη ένα εμπόδιο. Άλλωστε πολύ εύκολα σου “κλείνουν την πόρτα” , κλείνοντας σου το τηλέφωνο ή αγνοώντας το email σου.

Άρα, εσύ τι πρέπει να κάνεις;

Πρέπει να ανακαλύψεις μια τακτική, με την οποία θα απευθύνεσαι άμεσα στο κοινό που σε ενδιαφέρει. Αν βρεις δε και ανθρώπους που χρειάζονται αυτό που ήδη τους προσφέρεις, δεν υπάρχει και λόγος να τους πείσεις, εφόσον το θέλουν ήδη!

Προσεγγίζοντας ανθρώπους ήδη “ζεστούς” με το προϊόν ή τις υπηρεσίες σου, θα σου εξοικονομήσει χρόνο, χρήμα, αλλά και την απογοήτευση αργότερα…

  • Λανθασμένη Στρατηγική, No 2: “Περιμένεις να ξεχωρίσεις, με την τακτική …από στόμα σε στόμα!”

Έχεις μόλις ξεκινήσει την επιχείρησή σου. Έχεις μοχθήσει! Εβδομάδες, μήνες και έχεις δημιουργήσει κάτι για το οποίο είσαι εξαιρετικά υπερήφανος και ξέρεις πως και οι άνθρωποι θα το λατρέψουν, απλά!

Πιστεύεις επίσης, πως στη χειρότερη περίπτωση, τουλάχιστον η οικογένεια και οι φίλοι σου θα σε υποστηρίξουν, δείχνοντάς σου κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Έτσι λοιπόν, ξεκινάς το έργο σου. Περιμένεις με ανυπομονησία, τη στιγμή που θα κάνεις το “θόρυβό” σου και θα αρχίσει η “υπερχείλιση” στα κοινωνικά δίκτυα.

Και Μετά τι; Μετά, τίποτα.

Στο λεγόμενο top κοινωνικό δίκτυο Facebook, όλες οι κοινοποιήσεις ειδήσεων και σοβαρών θεμάτων, είχαν μηδαμινά σχόλια και απήχηση στο κοινό. Τώρα, με ένα fast forward στο 2016, μοιάζει σαν το παρακάτω αστείο post, meme με τον Leonardo DiCaprio:

21-Degrees

Το ‘χει νιώσει κανείς; 

Ποια η διαφορά; Πώς ένα συγκεκριμένο είδος προσέγγισης μπορεί να “τραβήξει” εκατοντάδες ανθρώπους, ενώ μια άλλη να μένει τόσο στην αφάνεια και να περνάει τόσο αδιάφορη;

Ποιές αναρτήσεις έχουν μεγαλύτερη απήχηση στο Facebook;

Γιατί λοιπόν η τακτική “από στόμα σε στόμα” δεν αποδίδει;

Σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να λειτουργήσει. Τις περισσότερες φορές όμως, αποτυγχάνει!

Όταν ξεκινάς κάτι και το παρουσιάζεις στον κόσμο, περιμένεις οι δικοί σου άνθρωποι τουλάχιστον, να σε υποστηρίξουν. Σε υποστηρίζουν λες, άρα θα υποστηρίξουν και το έργο σου λογικά. Δυστυχώς όμως, είναι σπάνια αυτή η περίπτωση.

Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι είναι απορροφημένοι στην καθημερινότητά τους. Ο καθένας έχει τα προβλήματα της καθημερινότητάς του να αντιμετωπίσει και να ξεπεράσει, τα οποία “τρέχουν” . Είναι απασχολημένοι.

Οι φίλοι σου, πραγματικά σε αγαπούν και θέλουν να πετύχεις. Πολλές φορές όμως, οι δικές σου ιδέες δε συντονίζονται με τις δικά τους “πιστεύω” . Αλλά ακόμα και να γινόταν και να συμφωνούσαν μαζί σου σε όλα, δε μπορείς να αναμένεις από την οικογένειά σου και τους ανθρώπους σου να σηκώσουν όλο αυτό το βάρος, διαδίδοντας τη φήμη σου.

4 Τύποι Post στα Social Media, που αιχμαλωτίζουν τον …καθένα!

Άρα λοιπόν, τι πρέπει να κάνεις;

Αντί να εξαρτιέσαι και να περιμένεις από τη μαμά σου (φίλους, γνωστούς, αδέλφια, ξαδέλφια, κοκ) να σου ανοίξουν τις πύλες για την αναγνωρισιμότητα του brand σου, ξεκίνα να “καλλιεργείς” σκόπιμα μια κοινότητα ανθρώπων, η οποία αποτελείται από:

  1. “Ασπάζεται” τις ιδέες σου,
  2. αναφέρεται και μιλά γι’ αυτές παντού και πάντοτε και
  3. είναι πρόθυμη και “εκπαιδευμένη” να τις μοιραστεί, μέσα από διαρκή αλληλεπίδραση.

Πρέπει να αφιερώσεις χρόνο, ώστε να αποκτήσεις το ακροατήριο εκείνο που ενδιαφέρεται πραγματικά για το ιδιαίτερο μήνυμά σου που θα ποστάρεις στο Facebook και απλά μετά θα κοινοποιείς περιεχόμενο που γνωρίζεις πως έχει απήχηση και ενδιαφέρει άμεσα το κοινό σου.

Κοινοποιείτε δημοσιεύσεις και κανένας δεν πατάει like;

  • Λανθασμένη Στρατηγική, No 3: “Εξάρτηση από την διαφήμιση στο Facebook και “πληρωμένη κίνηση” στο Site σου”

Έχεις σκοπό να σπαταλήσεις ένα μεγάλο ποσό χρημάτων και να μην έχεις στο τέλος κανένα κέρδος; Αν ναι, τότε αγόρασε διαφημίσεις στο Facebook. Μέσα από έρευνες, προκύπτει πως ένα μεγάλο ποσοστό επιχειρηματιών παραδέχτηκαν πως αυτή η τακτική αποτελεί μακράν μια αποτυχημένη ενέργεια.

Φαίνεται πως υπάρχει ένα θέμα, που πρέπει σίγουρα να αναλυθεί περισσότερο.

Γιατί οι διαφημίσεις του Facebook δε λειτουργούν πάντα;

Στην πραγματικότητα, οι διαφημίσεις αυτές δε λειτουργούν για όλων των ειδών τις επιχειρήσεις. Σίγουρα όμως, κάνουν καλά τη δουλειά τους και χρησιμεύουν αρκετά για κάποιες άλλες. Το πρόβλημα όμως εδώ, έχει δύο πτυχές:

1. Παρά το γεγονός πως η διαδικασία για τη διασύνδεση μιας διαφήμισης είναι απλή, απαιτεί δημιουργικότητα, να φτιάξεις ένα “έργο τέχνης” ! Απαιτεί συνεχώς μικρές αλλαγές και ρυθμίσεις, μια έρευνα εύρεσης του σωστού, στοχευμένου κοινού και στη συνέχεια να κάνεις τους απαραίτητους υπολογισμούς σου (ROI) και να αφιερώσεις πολύ χρόνο ώστε να αποκτήσεις ιδιαίτερη εμπειρία σε αυτό και πλέον να το κυριαρχείς, αποφέροντας σου κέρδη.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις, αυτό το κομμάτι το αναθέτουν σε   ξεχωριστό τμήμα του Marketing, που ασχολείται μόνο με τις διαφημίσεις που δημοσιεύονται στο Facebook.

Αν δεν είσαι και επαγγελματίας στο αντικείμενο, πρόκειται για μια πολύ σκληρή προεργασία για να μάθεις να διαχειρίζεσαι τις διαφημίσεις αυτές και να βλέπεις τα αποτελέσματά τους.

2. Ένα ακόμη πιο προφανές μειονέκτημα για τις επιχειρήσεις αυτές που το αναλαμβάνουν χωρίς ιδιαίτερη γνώση και εμπειρία, είναι ότι θα χάσουν τα χρήματά τους, στη διαδικασία να αποδώσει κάτι που δεν έχει τις σωστές προδιαγραφές και ρυθμίσεις. Άρα λοιπόν, δεν είναι και ο πιο ορθός τρόοπος για να ξεκινήσεις…

Τι πρέπει να κάνεις σε αυτήν την περίπτωση;

Αν μόλις ξεκίνησες την επιχείρησή σου ή βρίσκεσαι σε ένα πιο ώριμο στάδιο της ανάπτυξής της, η πιο εγγυημένη μέθοδος για σένα είναι η βελτιστοποίηση των social media και η τακτική επαφή με τους “θαυμαστές” σου.

Κάνε όσα περισσότερα μπορείς, δωρεάν! Εκμεταλλεύσου όλες εκείνες τις δυνατότητες που σου δίνονται, χωρίς να ξοδέψεις τα χρήματά σου στο Facebook, εφόσον δεν απαιτείται κάτι τέτοιο.

Ολοκληρωμένα πακέτα υποστήριξης και διαχείρισης Facebook Page:

fbpaketo

agora

πηγή: entrepreneur.com

Related Posts