Scroll Top

10 λάθη που πρέπει να αποφύγεις πριν ξεκινήσεις την online επιχείρηση σου

marketing-strategy

Ξεκινώντας μια ηλεκτρονική επιχείρηση ξεκινάς με το να οικοδομήσεις την αξιοπιστία της, αλλά ο παράγοντας για την συντριπτική επιτυχία της επιχείρησης  δεν σταματά εκεί. Ενώ τα εμπόδια για την δημιουργία μιας εταιρείας είναι χαμηλά, η πλειοψηφία των ανθρώπων όπου έχει ξεκινήσει μια online επιχείρηση καταπέφτει σε λάθη τα οποία είναι προφανή εκ των υστέρων σε μεγάλο βαθμό – όπως υπερεκτιμούν τα κέρδη τους ή προσπαθούν να έχουν πάρα πολλούς πελάτες από την αρχή. Υπάρχουν πολλές επιπλέον αναποδιές που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες.

Για να ενισχύσετε την βολή σας στην επιτυχία, προσπαθήστε να αποφύγετε αυτά τα 10 συνηθισμένα λάθη πριν την έναρξη της Online Επιχείρησης σας.

1. Να μην έχεις σχέδιο επίθεσης

Δεν χρειάζεται να έχεις ένα επίσημο επιχειρηματικό πλάνο αλλά χρειάζεστε ένα πλάνο. “Οι άνθρωποι θεωρούν ότι το επιχειρηματικό πλάνο σαν εργασία στο σπίτι θα είναι βαρετό αλλά το να σχεδιάζω με βοηθάει – όποια κ αν είναι η επιτυχία μου, “είπε ο Tim Berry, πρόεδρος της Εταιρείας λογισμικού Palo Alto, η οποία παράγει λογισμικό επιχειρηματικού σχεδιασμού επίσης είναι και συγγραφέας του The Plan-As-You-Go Business Plan.

Ενώ το μεγάλο σχήμα του επιχειρηματικού πλάνου αυξάνεται άνευ αντικειμένου, Sujan Patel, αντιπρόεδρος του marketing σε εταιρεία λογισμικού When I Work και ιδρυτής αρκετών SaaS startups, λέει, “Δεν χρειάζεται ένα επίσημο 20-σελίδο επιχειρηματικό πλάνο για να σχεδιάσεις με επιτυχία ένα επιχειρηματικό πλάνο. Πρέπει να γνωρίζεται ποιοι είναι οι πελάτες σας, τι πουλάτε και τι είναι πρόθυμοι οι άνθρωποι να πληρώσουν για το προϊόν σας ή τις υπηρεσίες σας.

Επιπλέον, επεξεργάσου τα μετρητά που έχεις και πόσο καιρό θα διαρκέσουν.

2. Εστιάζοντας πολύ στα μικροπράγματα

“Καταρχάς, θα πρέπει να αναλάβεις την επιχείρηση από την βάση του”, λέει ο Steve Tobak, ιδρυτής της Invisor Consulting, μιας εταιρείας επιχειρηματικής στρατηγικής και συγγραφέας του Real Leaders Don’t Follow. Ενώ η οδηγία αυτή μπορεί να φαίνεται προφανής, οι νέοι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπορεί να βγουν σε αδιέξοδο από τις λεπτομέρειες. Απλά μην το κάνεις αυτό.

Με το να αποπροσανατολίζονται εστιάζοντας σε μικροπράγματα όπως το πώς φαίνονται οι επαγγελματικές τους κάρτες ή το σχεδιασμό του logo τους, οι σχεδιαστές σπαταλάνε τον πολύτιμο χρόνο τους. Αντί αυτού, επικεντρώσου στις εργασίες που θα βοηθήσει την επιχείρηση σου να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο.

3. Δεν ανησυχείς για τα χρήματα

Να είσαι αισιόδοξος – απλά όχι για τα χρήματα.¨ Υπάρχει μια πολύ καλή πιθανότητα η εταιρεία σου να ξεμείνει από χρήματα πριν κάνει οτιδήποτε¨, προειδοποιεί ο Tobak. Να γνωρίζετε πόσα χρήματα έχετε να εκτελέσετε την επιχείρηση σας, ποια είναι η ταχύτητα καύσης τους και βεβαιωθείτε ότι έχετε ένα πλάνο για να προσπαθήσετε να πάρετε και άλλα πριν τα εξαντλήσετε.¨

Πολύ συχνά οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αγωνίζονται να αντλήσουν κεφάλαια όταν είναι ήδη πολύ αργά. Αντ’αυτού, οι ιδρυτές του get-go θα πρέπει να δημιουργήσουν ένα οικονομικό σχέδιο, με λεπτομερείς ορόσημα και να γνωρίζουν πόσα χρήματα θα χρειαστούν για την επίτευξη αυτών των στόχων.

4. Υποτιμώντας αυτό που πουλάς

Είτε πουλάς ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, ρύθμισε την τιμή σε ό,τι χρειάζεται για να δημιουργηθεί ένα σημαντικό κέρδος.

O Cynthia Salim, ο ιδρυτής του CEO of Citizen’s Mark, μια σειρά από ηθικά αποδεκτές πηγές επαγγελματικής ένδυσης για γυναίκες, ρύθμισε την τιμή εκκίνησης του προϊόντος σε 425$ αφού εξέτασε το κόστος εργασίας και τα υλικά για αυτήν την σειρά προϊόντος. “Η τιμή είναι αυτή που χρειάζεται να είναι”. Αναφέρει ο Salim.

O Patel επισημαίνει ότι “καθώς η επιχείρηση σας εξελίσσεται συνεχίζεται να προσαρμόζεται τα σημεία των τιμών σας”.

5. Αγνοώντας την εξυπηρέτηση των πελατών

Με τόσες πολλές από τις επιχειρηματικές συναλλαγές μας που συμβαίνουν μέσω του διαδικτύου, είναι εύκολο να ξεχνάμε ότι οι πελάτες είναι άνθρωποι που είναι πολύ πιο πιθανό να επιστρέψουν στην ιστοσελίδα σας, εάν έχουν μια καλή εμπειρία σε αυτή.

“Βεβαιωθείτε ότι έχετε κάποιο τρόπο αλληλεπίδρασης με τους ανθρώπους που επισκέπτονται το site σας,” λέει ο Tobak. “Από οποιονδήποτε τομέα – Μέσω live chat, έρευνα, e-mail ή τηλεφώνου.”

Επίσης, παρακολούθηση ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης για την άποψη του προϊόντος και να ελέγχεις σελίδες κριτικής όπως τo Yelp για να δείς ποιος δεν είναι ευχαριστημένος με την εμπειρία του και να διαδοθεί το προϊόν.

6. Να δώσεις πάρα πολλά και να μην πάρεις τίποτα για αντάλλαγμα

Πριν καθιερώσεις την αξιοπιστία σου σαν πωλητής ή σαν ειδικός, προσφέροντας κάτι δωρεάν αυτό μπορεί να σου αποφέρει έναν μακροπρόθεσμο πελάτη, ειδικά για εκείνους τους επιχειρηματίες οι οποίοι επικεντρώθηκαν στην παροχή υπηρεσιών. Ωστόσο, το κόστος του δωρεάν προϊόντος μπορεί να σε επιβαρύνει, για αυτό σκέψου να προσφέρεις κάτι χρήσιμο και άυλο σε αντάλλαγμα με το email του πελάτη, όπως ένα ελεύθερο ebook, συνταγή, οδηγίες, webinar, οδηγός ή κατάλογος, συμβουλεύει ο Joel Widmer, ιδρυτής της  Fluxe Digital Marketing, μια εταιρεία content marketing.

7. Διαδίδοντας τον εαυτό σου πολύ αδύναμα στα Social Media

Όταν ξεκινάς με το marketing και το χτίσιμο του brand σου, δοκίμασε ένα ή δύο βασικά κοινωνικά ακροατήρια όπου θα γνωρίσεις το κοινό σου θα και δημιουργήσεις ένα προσαρμοσμένο κοινό με ένα μικρό προϋπολογισμό. Μην ξεπεράσεις τον διαφημιστικό σου προϋπολογισμό κατά την έναρξη.

Κατά γενικό κανόνα, το Facebook και το Pinterest είναι τα καλύτερα για τις πωλήσεις των προϊόντων. Το Linkendln είναι η καλύτερη πλατφόρμα για την επιχειρηματική σας προσωπικότητα, προσπαθώντας να χτίσει το δικό σας Brand, εξηγεί ο Widmer.  Το LinkedIn είναι επίσης ένα καλό μέρος για τον αναπροσανατολισμό του περιεχομένου.

8. Αμελώντας την έγκαιρη πρόσληψη

Οι επιχειρηματίες επισπεύδουν την διαδικασία πρόσληψης για την γρήγορη πλήρωση των θέσεων προκειμένου να αναβαθμίσουν την επιχείρηση τους. Πηγαίνοντας προς τα κάτω αυτήν την διαδρομή, οι ιδρυτές ρισκάρουν για μελλοντικά ζητήματα, συμπεριλαμβάνοντας την αναντιστοιχία στις δεξιότητες και τις ανάγκες των επιχειρήσεων, μια προσωπικότητα που δεν αποτελεί καλό οιωνό με τον πολιτισμό ή την έλλειψη δέσμευσης για την αποστολή της εταιρείας.

9. Υποτιμώντας την εμμονή και με οδηγό αυτήν φτάνεις στην επιτυχία

Έχεις διαβάσει πολλά για τη σημασία της ισορροπίας εργασίας / ζωής – Αυτό ξέχασε το. (Τουλάχιστον για το πρώτο ή και το δεύτερο χρόνο).

«Μην ανησυχείτε για το χρόνο», λέει ο Tobak. Οι μεγάλες ιδέες δεν έρχονται όταν προσπαθείς να διαχειριστείς κάθε λεπτό του χρόνου σου. Δεν έρχονται όταν είστε πολυάσχολοι. Έρχονται όταν επικεντρώνεστε σε ένα συγκεκριμένο πράγμα.

10. Το να θεωρείς ότι όλα είναι ένα μέγεθος εξυπηρετεί τους πάντες

Ακριβώς επειδή ένα προϊόν ή μια στρατηγική έχει πετύχει για μια εταιρεία αυτό δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσει και για σένα. Έχοντας μια καλή σκέψη του τι διαβάζεις βλέπεις την επιτυχία κάπου αλλού. Συστήνει ο Patel. Εάν μπορείτε να δοκιμάσετε το προϊόν σας χρησιμοποιώντας ελάχιστα οικονομικά και παίρνοντας λιγότερα ρίσκα, τότε κάντε το.

 

Πηγή: entrepreneur.com

Related Posts