26
Οκτ

5 παρουσιάσεις έμπνευση, για την καλύτερη προώθηση των ιδεών σας

…by Steve Jobs

Ο Steve Jobs, μετέτρεψε τη διαδικασία της παρουσίασης ενός προϊόντος, σε μια μορφή τέχνης. Αφήνει μια “κληρονομιά” στους επιχειρηματίες, με την οποία μπορούν να καταπλήξουν το κοινό τους!

Οι 5 βασικές παρουσιάσεις – ομιλίες του που ακολουθούν, βοηθούν τον καθένα να δώσει τη δική του… παράσταση, για μια ολόκληρη ζωή.

1. Η παρουσίαση του Mac

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός, πως ο Jobs με το έμφυτο ταλέντο του και χωρίς τη βοήθεια του Power Point ή του Apple, πραγματοποίησε την παρουσίασή του με εργαλεία slider, γεγονός που αποδεικνύει πως δε χρειάζεται ιδιαίτερη παρουσίαση διαφανειών για να καταπλήξεις το κοινό σου.

Στις 24 Ιανουαρίου του 1984, παρουσίασε το πρώτο Macintosh με το έμφυτο ταλέντο ενός… μάγου για τη μεγάλη αποκάλυψη! Έδειξε μια συλλογή από εικόνες και είπε: “Ό, τι είδατε μόλις τώρα, δημιουργήθηκε από ό, τι υπάρχει μέσα σε αυτήν εδώ την τσάντα.” Περπάτησε με αυτήν ως το κέντρο της σκοτεινής σκηνής σε ένα τραπέζι, όπου κάθησε με τον σάκο του. Έβγαλε τον Mac αργά από τον σάκο, έβαλε μια δισκέτα και άρχισαν να γεμίζουν την οθόνη εικόνες.

Το δίδαγμα: Δεν χρειάζονται πάντα παρουσιάσεις υπερπαραγωγή, για να εντυπωσιάστε ένα κοινό.

2. Το iPhone

Ισχυρός κανόνας συγγραφής, των τριών. Τι σημαίνει αυτό;

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος, μπορεί να αφομοιώσει μονάχα τρία έως τέσσερα κομμάτια πληροφορίας. Ο Jobs, το γνώριζε καλά αυτό και πολλές από τις παρουσιάσεις του ήταν κατανεμημένες σε τρία μέρη.

Στις 16 Φεβρουαρίου του 2007, ανέφερε στο κοινό του πως αναμένονται τρία νέα προϊόντα: ένα νέο iPod, ένα τηλέφωνο και μία “συσκευή επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου”. Αφού μιλούσε για τα νέα του προϊόντα ξανά και ξανά, έκανε τη μεγάλη αποκάλυψη – και τα τρία αυτά προϊόντα, σε μία συσκευή. Το iPhone!

Το δίδαγμα: Παρουσιάστε 3 βασικά οφέλη ή χαρακτηριστικά ενός προϊόντος. Όχι 23.

steve-jobs-macworld-expo-2007

3. Το πρώτο MacBook Air

Όταν ο Steve Jobs εισήγαγε το νέο και “το πιο λεπτό σημειωματάριο” σε ολόκληρο τον κόσμο, το MacBook Air, περπάτησε στη σκηνή, σήκωσε ένα κλασσέρ πίσω από το βάθρο και είπε: “Είναι τόσο λεπτό, που χωράει ακόμα και μέσα σε ένα από αυτούς τους φακέλους που βλέπετε εδώ” και με ένα χαμόγελο που ακτινοβολούσε, το έβγαλε αργά από τον φάκελο και το παρουσίασε σε όλους.

Οι περισσότεροι παρουσιαστές, χρησιμοποιούν φωτογραφίες του προϊόντος τους για να το παρουσιάσουν. Ο Jobs το πήγε ένα βήμα παραπέρα. Ήξερε πως θα τραβήξει την προσοχή των ανθρώπων και αυτό έκανε. Τα περισσότερα blogs, περιοδικά  και εφημερίδες, είχαν τη φωτογραφία του Jobs τη στιγμή που έβγαζε από τον φάκελο το computer.

Το δίδαγμα: Μη συζητάτε απλά για ένα προϊόν. Δείξτε το, παρουσιάστε το. Και κάντε το με… στυλ!

steve_jobs_macbook_air

4. Το iTunes

Κάθε μεγάλο δράμα, έχει έναν ήρωα και έναν κακοποιό. Ο Steve Jobs, ήταν ειδικός στο να βάζει και τα δύο ήδη στην ίδια παρουσίαση. Τον Απρίλιο του 2003, έπεισε τους καταναλωτές να πληρώσουν 0,99 σεντς για τα τραγούδια και άνοιξε μια σύντομη συζήτηση, γύρω από το Napster και το Kazaa ως ψυχαγωγικές πηγές για τον χρήστη και για δωρεάν download. Ενώ στην αμέσως επόμενη διαφάνεια, απαριθμούσε τα “σκοτεινά” σημεία, τα οποία ήταν:

  • Αναξιόπιστες λήψεις
  • Αναξιόπιστη ποιότητα (Κωδικοποίηση)
  • Χωρίς προεπισκόπηση
  • Χωρίς καλλιτεχνικό εξώφυλλο στο άλμπουμ
  • Θεωρείται κλοπή

Στο επόμενο τμήμα της παρουσίασης, ο Jobs αντικατέστησε το κάθε ένα από τα “σκοτεινά” αυτά σημεία με τα οφέλη της επί πληρωμής πλέον μουσικής λήψης:

  • Γρήγορες και αξιόπιστες λήψεις
  • Καθαρή, ολοκαίνουργια κωδικοποίηση
  • Διαθέσιμη προεπισκόπηση του κάθε τραγουδιού
  • Καλλιτεχνικό εξώφυλλο για το άλμπουμ
  • …και δε θεωρείται κλοπή

Το δίδαγμα: Κάθε παρουσίαση πρέπει να έχει έναν ανταγωνιστή – ένα πρόβλημα – τον… “ήρωα” – και τελικά τη λύση!

5. Οι ιδιοφυΐες στην… τρέλα τους

Το 1997, ο Jobs επέστρεψε στην Apple μετά από δώδεκα χρόνια απουσίας, η οποία ήταν στα πρόθυρα πτώχευσης.

Κοντά στο τέλος της ομιλίας του στο Macworld τον Αύγουστο του 1997, είπε:

“Πάντα πίστευα ότι πρέπει να είσαι λίγο διαφορετικός για να αγοράσεις έναν υπολογιστή της Apple. Νομίζω πως οι άνθρωποι εκείνοι που τον αγοράζουν είναι δημιουργικά πνεύματα. Είναι οι άνθρωποι που βρίσκονται εκεί έξω, όχι για να κάνουν μια απλή δουλειά, αλλά για να αλλάξουν τον κόσμο. Φτιάχνουμε τα εργαλεία, για εκείνο το είδος ανθρώπων. Πολλές φορές, οι άνθρωποι νομίζουν πως είναι τρελοί. Όμως μέσα σε αυτή την τρέλα, εμείς βλέπουμε μια ιδιοφυΐα. Αυτοί είναι οι άνθρωποι λοιπόν, για τους οποίους εμείς φτιάχνουμε αυτά τα εργαλεία.”

Το δίδαγμα: Μην ξεχνάτε να παρακινείτε το εσωτερικό κοινό σας, την ομάδα σας, τους υπαλλήλους και τους συνεργάτες σας. Δώστε τους ένα σκοπό για να συσπειρωθούν γύρω σας.

πηγή: www.entrepreneur.com

Κοινοποίηση:

Σχετικά άρθρα

Ετικέτες: , ,

Σας άρεσε το blog μας;