Scroll Top

6 Κανόνες Διαπραγμάτευσης, για να αποκτήσεις οτιδήποτε διεκδικήσεις

2

Παρακάτω παρουσιάζονται μερικοί κανόνες που μπορείς να ακολουθήσεις και να παίρνεις αυτό που θέλεις, όποτε το θέλεις!

  • Να θέτεις τους στόχους σου εκ των προτέρων

Είτε χρειάζεσαι αύξηση, είτε θέλεις να διαπραγματευτείς πιο ευέλικτα ωράρια, να θυμάσαι πως:

billionphotos-1659546Γνωρίζοντας τι είναι αυτό ακριβώς που θέλεις να πετύχεις πριν ακόμα ξεκινήσεις την διαπραγμάτευση, είναι ο “χρυσός κανόνας” για να πετύχει και να φέρει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Μόνο που οι περισσότεροι άνθρωποι, το αγνοούν.

Χωρίς ένα συγκεκριμένο πλάνο, επιτρέπεις άθελά σου στον άλλον να καθορίζει τους στόχους σου, ενώ ο “κύριος” αυτών, είσαι εσύ και μόνο.

  • Προσπάθησε να κατανοήσεις τους στόχους των άλλων ανθρώπων

Το πολυτιμότερο πράγμα που έχεις να κάνεις, είναι να αξιολογείς δίκαια και σωστά, τις βασικές προτεραιότητες τρίτων ατόμων.

Συχνά συμβαίνει, οι στόχοι των άλλων ατόμων να μην αποκλίνουν και πολύ από τους δικούς σου. Να είσαι σε θέση να τους δώσεις αυτό που χρειάζονται, ώστε να νιώθουν πως κέρδισαν.

Η πραγματικότητα είναι πως η διαπραγμάτευση γίνεται για τα χρήματα, το κέρδος ή την απώλεια… μα τις περισσότερες φορές, συμβαίνει να γίνεται πιο συναισθηματική και περίπλοκη. Για παράδειγμα: Συνειδητοποιώντας ότι μια οικονομική προσέγγιση δεν είναι το παν για κάποιον, σου δίνει περισσότερες ευκαιρίες να “παίξεις” , ενώ θα σου επιτρέψει να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα από αυτά που ίσως είχες προβλέψει έως τώρα.

  • Διαπραγματεύσου

Μην διαπραγματευτείς το οτιδήποτε, μέσω ενός e-mail. Είναι η χαρά του αδύναμου! Θα επωφεληθεί. Θα του δώσεις τη δυνατότητα να αποφύγει μια άμεση face-to-face αντιπαράθεση, δίνοντάς του χρόνο να συντάξει την ισχυρότερη απάντηση. Επίσης, είναι εύκολο να παρεξηγήσεις τον τόνο της συζήτησης, το οποίο αποτελεί το πιο βασικό ζήτημα σε μια επικοινωνία μέσω μηνυμάτων.

Να επιδιώκεις μια συνάντηση, μια επαφή στο χώρο σου, στο δικό σου γραφείο, ώστε να νιώθεις περισσότερη ασφάλεια και άνεση.

  • Γλώσσα του σώματος

Ο τρόπος που περπατάς και παρουσιάζεις τον εαυτό σου, ακόμα και ο τρόπος που κάθεσαι στο γραφείο, μετράνε και παίζουν ρόλο στη γενική σου εικόνα. Το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό μέρος μιας συζήτησης, είναι το λεκτικό μέρος. Μηνύματα μεταφέρονται συχνά μέσα από εκφράσεις του προσώπου, διάφορες χειρονομίες, τη στάση του σώματος, ακόμα και μέσα από ηχητικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα έναν αναστεναγμό.

Μη νευριάζεις και μην είσαι απότομος στις εκφράσεις και τις κουβέντες. Μην “τρως” τα νύχια σου και μην κάθεσαι ποτέ στην άκρη του καθίσματος σου, καθώς αυτό σε κάνει να φαίνεσαι υπερβολικά πρόθυμος.  Μην καμπουριάζεις και μη χτυπάς τα νύχια σου στο γραφείο, γιατί αυτό μπορεί να μεταδώσει νευρικότητα, επιθετικότητα ή απογοήτευση. Μην παραδίνεις τα όπλα σου εύκολα, γιατί δείχνεις φοβισμένος και αγχωμένος.

Ανεξάρτητα από το πόσο γρήγορα χτυπά η καρδιά σου, μείνε όρθιος στη θέση σου, διατήρησε την επαφή με τα μάτια και επικεντρώσου στην αναπνοή σου.

  • Άκου περισσότερο, μίλα λιγότερο

Συχνά συμβαίνει, όταν κάποιος θέλει να διαπραγματευτεί το οτιδήποτε να φλυαρεί ακατάπαυστα.

Μία από τις ισχυρότερες και επιτυχημένες διαπραγματεύσεις, είναι να ακούς. Όσο λιγότερο φλυαρείς, θα λάβεις περισσότερες πληροφορίες από τον συνομιλητή σου.

  • Να είσαι προετοιμασμένος να αποχωρήσεις

Αν παρατηρείς πως δε συμφωνείς με τους όρους και τις απόψεις του συνομιλητή σου, έχεις πάντα την επιλογή να ζητήσεις λίγες ημέρες χρόνο για επανεξέταση των ζητημάτων.

Μάθε να μην υποτιμάς τις δυνάμεις και την προσωπικότητά σου.

Μάθε να διεκδικείς αυτά που αξίζεις και να κυνηγάς τους στόχους σου, όσο υψηλοί και να είναι. Αν δεν τους πετύχεις, θα ξέρεις πως προσπάθησες. Άρα και πάλι θα είσαι κερδισμένος…

Διάβασε επίσης, τις 10 Απαιτητικές Ικανότητες, που θα σε ανταμείβουν μια ζωή!

billionphotos-2142985

πηγή: businessinsider.com

Related Posts