Scroll Top

9 εκτιμήσεις για την επιλογή του κατάλληλου CMS για την επιχείριση σας

cms-multitool

Έχετε αντιληφθεί την εμβέλεια του σωστού CMS το οποίο ως πολυεργαλείο απογειώνει την φήμη της επιχείριση σας, και μπορεί να κάνει μέχρι και Online συναλλαγή (πωλήσεις, κρατήσεις).

Είστε έτοιμοι να επιλέξετε το κατάλληλο CMS για την ιστοσελίδα της επιχείρισης σας;

Η αλήθεια είναι ότι τα CMS έχουν μεγάλη άνθηση. Η σωστή επιλογή προϋποθέτει α) ότι γνωρίζετε ακριβώς τι χρειάζεστε τώρα, και β) τι αναμένεται να χρειαστείτε κατά την ανάπτυξη της επιχείρησής σας. Όπως και στη μαναβική, πρέπει να κάνετε μια λίστα με το τι χρειάζεστε ακριβώς· δεν χρειάζεστε μεν καλούδια τα οποία δεν θα τα χρησιμοποιήσετε (υπάρχουν πολλά εκεί έξω). Από την άλλη δε, είναι απαραίτητα μερικά υλικά τα οποία είναι απαραίτητα για την ετοιμασία των γευμάτων που θέλετε.

Ακολουθούν 9 από τις βασικές λειτουργίες που πρέπει να υπολογίσετε για την επιλογή σας. Με μικρές παραπομπές, θα βλέπετε σύνδεσμο προς σχετικό CMS (πχ Joomla).

1. Βασική Λειτουργία Ιστοσελίδων/άρθρων

Οι περισσότεροι νομίζουμε ότι διαχείριση περιεχομένου – content management σημαίνει απλά να δημιουργώ σελίδες και να μπορώ να τις επεξεργαστώ και να τις οργανώσω (WordPress). Και ότι με αυτό το τρόπο λειτουργούν όλα τα CMS. Αλλά δεν λειτουργούν έτσι.

Για παράδειγμα, ποιο σύστημα επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να οργανώσει τα άρθρα/σελίδες του με διαφορετικούς τρόπους (Joomla); Μερικά επιτρέπουν την οργάνωση/ταξινόμηση ανά ημερομηνία ή κατηγορία. Αυτό είναι πολύ καλό για ένα blog, αλλά αν χρειάζεστε ευελιξία στις σελίδες/άρθρα σας, πρέπει να σιγουρευτείτε ότι θα μπορείτε με το CMS που θα επιλέξετε.

Επίσης, πάντα να έχετε στην άκρη του μυαλού σας ότι οι ανάγκες θα αλλάξουν μελλοντικά. Ενημερωθείτε, και αφιερώστε χρόνο για τα CMS, ώστε να γνωρίζετε τουλάχιστον τις βασικές διαφορές τους.

2. Λειτουργία Επεξεργασίας

Αρχικά πρέπει να πάρετε μια απόφαση για την επεξεργασία. Συγκεκριμένα: ποιος θα επεξεργάζεται τις σελίδες και πόσο εύκολα θέλετε να γίνεται αυτό;

Αν έχετε μια ιστοσελίδα την οποία την έχει σχεδιάσει επαγγελματίας και έχετε συμβόλαιο υποστήριξης, σε ποιο βαθμό θα κάνετε επεξεργασία;

Πολλά CMS προσφέρουν επεξεργαστή κειμένου WYSIWYG (what you see is what you get), με δυνατότητες αλλαγής μορφοποίησης κειμένου, χρώματος, γραμματοσειράς κλπ. Το πρόβλημα με τους WYSIWYG επεξεργαστές είναι ότι σε περίπτωση που παρέχονται πολλές επιλογές επεξεργασίας, ενδέχεται να επηρεαστεί το design της ιστοσελίδας σας.

Υπολογίστε προσεκτικά τις λειτουργίες του επεξεργαστή που χρειάζεστε (εσείς ή όποιος αναλάβει την επεξεργασία των σελίδων). Οπωσδήποτε, θα χρειαστείτε την επεξεργασία κειμένου, εικόνων, προσθήκη συνδέσμων κ.α. αλλά πάντα πρέπει να υπολογίζετε και την ακεραιτότητα της ιστοσελίδας σας.

Ρωτήστε για αυτό τον υποψήφιο τεχνικό – προγραμματιστή που θα συνεργαστείτε, ώστε α) να σας παρέχει μεν τις λειτουργίες αλλά και β) να σας παρέχει και την κατάλληλη εκπαίδευση/υποστήριξη.

3. Διαχείριση Εφαρμογών και Λειτουργιών

Με ποιον τρόπο το CMS σας παρέχει βασικά εργαλεία όπως αλλαγή μεγέθους εικόνας, περιστροφή και αποκοπή – για τις εικόνες που ανεβάζετε; Η διαδικασία είναι απλή ή χρειάζονται και άλλες επεκτάσεις;

Μπορείτε να ανεβάστε Word και PDF αρχεία; Μπορείτε να προσθέσετε περιγραφές ώστε να υπάρχει ένα εύχρηστο ευρετήριο για να τα βρίσκετε εύκολα;

Όλες οι παραπάνω λειτουργίες είναι κρίσιμες και πρέπει να αποφασίσετε αν α) θα τις αναλάβετε εσείς ή β) θα πληρώνετε κάποιον άλλο για να τις κάνει.

Το σημαντικότερο είναι ότι πρέπει το CMS σας να είναι ευέλικτο και επεκτάσιμο, έτσι ώστε αυτές οι λειτουργίες και εφαρμογές να μπορούν να είναι κλιμακωτές, καθώς στην πορεία της επιχείρησης σας μπορεί να χρειαστείτε μέρος αυτών (Joomla).

4. Δυνατότητες Αναζήτησης

Τα σχετικά μικρά website δεν τη χρειάζονται, καθώς με πολύ καλή αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας, προσφέρεται προσανατολισμός στον επισκέπτη και βρίσκει αυτό που θέλει σε 3 κλικ το πολύ.

Σε μεγάλες όμως ιστοσελίδες, όπως e-Shop είναι απαραίτητη λόγω του μεγάλου περιεχόμενου (σελίδων, προϊόντων, υπηρεσιών). Αν οι επισκέπτες σας αναζητούν κάτι συγκεκριμένο όταν επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας, τότε η αναζήτηση πρέπει να λειτουργεί ομαλά και απρόσκοπτα, και πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε η δυνατότητα του ευρετηριασμού* (index) των αποτελεσμάτων.

Θα χρειαστείτε:

  • Φρέσκα αποτελέσματα: Πόσο συχνά η Αναζήτηση ευρετηριάζει* την ιστοσελίδα σας; Τα νέα προϊόντα/άρθρα σας προστίθενται στην αναζήτηση ενώ δημοσιεύονται;
  • Βάθος αναζήτησης: Έχει πλήρως ευρετηριαστεί κάθε περιεχόμενο σε κάθε σελίδα, συμπεριλαμβανομένων των συνημμένων αρχείων PDF, Word, PowerPoint και Excel?
  • Γρήγορη εμφάνιση αποτελεσμάτων: Όσο μεγαλύτερο είναι το website, τόσο πιο πιθανό είναι να αργεί η εμφάνιση των αποτελεσμάτων. Για αυτό θα χρειαστείτε έναν καλό VPS με ανεξάρτητη βάση δεδομένων, επεξεργαστή και RAM.
  • Στοχευμένη αναζήτηση: Την χρειάζεστε πραγματικά; Θα προσφέρετε στους επισκέπτες την δυνατότητα στοχευμένης αναζήτησης σε συγκεκριμένους τομείς της ιστοσελίδας; Αν ναι, πρέπει και αυτή η λειτουργία να είναι επεκτάσιμη και προσαρμόσιμη.
  • Βαθμολογίες αποτελεσμάτων: Χρειάζεστε κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης σύμφωνα με κάποια βαθμολογικά κριτήρια, όπως προβολές, κριτικές, τιμή, ή θα προσφέρετε τυχαία – χύμα αποτελέσματα;

 

*Ευρετηριασμός: όταν κάνουμε κλικ σε οποιοδήποτε κουμπί αναζήτησης, εκείνη τη στιγμή η αναζήτηση δεν ψάχνει την ιστοσελίδα σε οποιοδήποτε αρχείο της, αλλά χρησιμοποιεί ένα ευρετήριο, το οποίο είναι μια λίστα με εγγραφές. Αυτό προσφέρει όλες τις παραπάνω λειτουργίες που αναφέραμε.

5. Προσαρμογή

Δυστυχώς πολλά CMS δεν επιτρέπουν καστομιές τις οποίες μπορεί να χρειάζεστε τώρα ή στο μέλλον. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετά εργαλεία και επεκτάσεις όπου προσφέρουν υψηλού επιπέδου προσαρμογή περιεχόμενου.

Αρκετοί CMS developers έχουν δημιουργήσει συστήματα και επεξεργαστές κειμένου με έναν επιεικώς απαράδεκτο κώδικα ο οποίος έχει τρομερές επιπτώσεις και περιορισμούς στο σχεδιασμό και την ευχρηστία.

Θα χρειαστείτε ένα σύστημα το οποίο θα σας επιτρέπει να έχετε αρκετή ευελιξία στο πως εμφανίζεται το περιεχόμενο και πως ταξινομείται. Για παράδειγμα, ίσως χρειαστείτε να δείξετε άρθρα με αντίστροφη χρονολογική σειρά, ή να δείξετε σχόλια επισκεπτών σε ποικίλες εσωτερικές σελίδες της ιστοσελίδας σας.

Helix3 – Ελαφρύς και Σύγχρονος Drag&Drop επεξεργαστής σελίδας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επαναλαμβάνουμε πως πρέπει να σκεφτείτε όλες τις λειτουργίες που τώρα χρειάζεστε, και ποιες ίσως χρειαστείτε μελλοντικά.

6. Αλληλεπίδραση με τους χρήστες

Πιθανώς να θέλετε την επιλογή άμεσης επικοινωνίας με τους χρήστες σας, άρα θέλετε το CMS σας είτε να το παρέχει αυτό άμεσα, είτε να παρέχει την δυνατότητα για κάποια σχετική επέκταση. Διατηρώντας μια κοινότητα στην ιστοσελίδα σας όπου επιτρέπει σχόλια και συζητήσεις, γίνεται ολοένα και πιο απαραίτητο για το χτίσιμο κύρους και εμπιστοσύνης.

Χρειάζεται να υπολογίσετε τους τρόπους με τους οποίους οι χρήστες αλληλεπιδρούν με την ιστοσελίδα σας τώρα και πως αυτό θα αλλάξει στο μέλλον.

  • Πως δημιουργούνται οι φόρμες;
  • Μπορείτε να τις επεξεργαστείτε;
  • Μπορείτε να δημοσιεύσετε δημοσκοπήσεις, να συλλέξετε αποτελέσματα και να τα στείλετε (Bacy Newsletter);
  • Μπορείτε να τμηματοποιήσετε τους παραλήπτες σας σε ομάδες;
  • Θα χρειαστούν οι χρήστες σας σύνδεση με όνομα χρήστη και κωδικό;
  • Πως όλα αυτά μπορούν να επανακαθοριστούν (reset);

Αν το CMS σας δεν παρέχει τις πιο πάνω λειτουργίες, τουλάχιστον βεβαιωθείτε ότι παρέχει την δυνατότητα να προστεθούν μετέπειτα από άλλες πηγές (επεκτάσεις).

7. Ποιος θα κάνει Τι;

Τώρα που μιλάμε, μπορεί να είστε εσείς και άλλο ένα άτομο όπου δουλεύετε το περιεχόμενο. Όσο αναπτύσσεστε όμως, αυτό θα αλλάξει.

Θα χρειαστείτε να ρυθμίσετε πολλά δικαιώματα χρηστών. Για παράδειγμα, ένας Content Marketer θα είναι υπεύθυνος μόνο για την περιοχή του blog, αλλά μόνο εσείς θα έχετε την άδεια να αλλάζετε και τις υπόλοιπες σελίδες (εταιρεία, προφίλ, κοκ). Σιγουρευτείτε ότι το CMS προσφέρει αυτή τη διαφοροποίηση των δικαιωμάτων (Joomla).

Ίσως χρειαστείτε και έναν ο οποίος θα εγκρίνει όλα τα περιεχόμενα πριν δημοσιευθούν. Υπάρχουν αρκετοί ρόλοι ο οποίοι πρέπει να καλυφθούν, για αυτό σιγουρευτείτε πως υπάρχει επεκτασιμότητα και προσαρμοστικότητα (Joomla) όσο αναπτύσσεστε.

Άλλη μια λειτουργία που ίσως χρειαστείτε είναι οι εκδόσεις περιεχόμενου, ώστε να υπάρχει ιστορικό προηγούμενων εκδόσεων σε κάθε περιεχόμενο και του τι δημοσιεύθηκε και πότε. Αν το χρειάζεστε, σιγουρευτείτε ότι θα το έχετε.

8. Υποστήριξη Multi-Site

Μπορεί τώρα να έχετε μια μόνο ιστοσελίδα, αλλά ποια είναι τα επόμενα σχέδια ανάπτυξη σας; Μπορεί τελικά να έχετε περισσότερα από ένα website έτσι ώστε να στοχεύετε περισσότερο κοινό.

Επίσης μπορεί να χρειαστείτε ξεχωριστά site για κινητές συσκευές. Αυτό ανήκει πια στις βασικές προϋποθέσεις για οποιοδήποτε CMS.

9. Δυνατότητα Πολυγλωσσίας

Πιθανόν όχι τώρα· αλλά δεν ξέρετε που θα είναι το μέλλον σας. Μπορεί να απευθύνεστε απλά στην ελληνόφωνη αγορά, αλλά μπορεί να χρειαστεί να έχετε την δυνατότητα μετάφρασης σε αγγλικά, ισπανικά· ή αν γίνετε και διεθνής, ακόμη και σε άλλες ξένες γλώσσες.

Σκεφτείτε ωστόσο, ότι η μετάφραση περιεχόμενου είναι κοστοβόρα και πρέπει να υπολογιστεί καλά.

Αν πραγματικά νομίζετε ότι δεν θα τη χρησιμοποιήσετε, τότε δεν ανήκει στις βασικές προϋποθέσεις προς το παρόν.

Μπορείτε να αντιμετωπίσετε το ζήτημα όταν και αν το συναντήσετε μπροστά σας.

Επιλέγοντας

Αρκετοί μου λένε συνεχώς τη φράση: “…αφού όλοι χρησιμοποιούν WordPress, τότε είναι το καλύτερο, να βάλω και εγώ!” Χωρίς να ξέρουν καν γιατί έχει φτιαχτεί το WordPress και σε ποιους απευθύνεται.

Επομένως όπου πάει ο όχλος σαν τα πρόβατα, να πάμε και εμείς; Το WordPress δημιουργήθηκε για blogging, εξ ου και η ευχρηστία του. Γνωρίζετε ότι δεν έχει καν έτοιμη πολυγλωσσία, και πρέπει να πληρώσει κανείς ένα plugin για την ενεργοποιήσει;

– Γνωρίζετε πως το Joomla έχει το μικρότερο κόστος επεκτασιμότητας σε νέες λειτουργίες;

– Γνωρίζετε ότι το Drupal, λύνει τα χέρια στους Developers;

Εφόσον, καταγράψετε καλά τις ανάγκες σας, τότε σας μένει να μελετήσετε πολύ καλά το “Ποιο CMS να επιλέξω για την διαχείριση της ιστοσελίδας της εταιρείας μου;”

Αλλιώς… ξεκινήστε άμεσα με την κατασκευή εταιρικής ιστοσελίδας από την BLB.gr

πηγή: devsaran.com

Related Posts