Scroll Top

AdWords VS SEO – Ποιο να επιλέξω;

Για την προώθηση της επιχείρησης μας μέσω της ιστοσελίδας μας, τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε; Να επενδύσουμε σε χρήμα μέσω του AdWords ή σε χρόνο μέσω του SEO; Ή μήπως και τα δύο;

Μερικές κρίσιμες ερωτήσεις, όπου οι απαντήσεις θα καθορίσουν την πορεία της επιχείρησης σας μέσα στον ανταγωνισμό – όχι μόνο στο internet – αλλά στην Ελληνική αγορά.

Απάντηση δεν μπορεί να σας δώσει κάποιος πέρα από εσάς τον ίδιο, γιατί πολύ απλά ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να επιλέξει ο ίδιος, σε ποιο βαθμό, και σε ποια χρονική στιγμή θα εφαρμόσει το SEO ή το AdWords.

Για να το καταφέρει όμως αυτό, πρέπει να γνωρίζει ακριβώς:

  • Τι είναι το SEO, και τι αποτελέσματα φέρνει, και αντίστοιχα
  • Τι είναι το AdWords, και ποια αποτελέσματα φέρνει.

Έχετε ακούσει για το Inbound (εισερχόμενο) και το Outbound (εξερχόμενο) marketing;

Κατά μια έννοια, το SEO αποτελεί τον κυρίαρχο του Inbound marketing, ενώ το AdWords του Outbound.

Ας δούμε πρακτικά, τι αποτελέσματα φέρνει το κάθε ένα ώστε να κάνετε την σωστή επιλογή.

Άμεσα αλλά εποχιακά με διαφήμιση στο Google AdWords

Το Google AdWords είναι το καλύτερο και πιο αποτελεσματικό εργαλείο άμεσης διαφήμισης παγκοσμίως. Από τη στιγμή που θα πληρώσετε 1€, τότε αυτό κατά μέσο όρο θα σας φέρει 2 ως 5 στοχευμένους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας οι οποίοι είναι υποψήφιοι πελάτες.

Πως το AdWords μου φέρνει υποψήφιο πελάτη από το πρώτο ευρώ;

Αυτό πραγματοποιείται γιατί το AdWords χρεώνει μόνο τα κλικ στην διαφήμιση και όχι τις προβολές.

Και επειδή το AdWords πράγματι θέλει να μας χρεώσει, τότε θα προβάλει την διαφήμιση μας σε όσο το δυνατόν πιο στοχευμένες αναζητήσεις.

Αυτό όμως που αναζητεί στοχευμένα, είναι ο πελάτης που θέλετε. Είναι έτοιμος να επιλέξει το προϊόν σας και σας ψάχνει εκείνη τη στιγμή.

Οι διαφημίσεις που χρεώνονται με το κλικ ονομάζονται Pay Per Click (PPC):

  1. Οι PPC διαφημίσεις εμφανίζονται άμεσα στις σελίδες αναζήτησης και επίσης
  2. Οι PPC διαφημίσεις κλικάρονται μόνο από άμεσα ενδιαφερόμενους πελάτες.

Αρνητικά:

  • Όταν κλείσει η κάνουλα της χρηματοδότησης, τότε σταματούν οι πωλήσεις.
  • Με λάθος επιλογή λέξεων κλειδιών, τότε ενδέχεται να ξοδέψετε άσκοπα χρήματα.

Έμμεσα αλλά διαχρονικά με SEO

SEO σημαίνει Search Engine Optimization, δηλαδή βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας για τις μηχανές αναζήτησης.

Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγω το 95% των διαχειριστών ιστοσελίδων, αντί να ασχολείται με τις ίδιες τις ιστοσελίδες, ασχολούνται με εξωτερικά backlinks, και οτιδήποτε άλλο έξω από την ιστοσελίδα το οποίο το αποκαλούν και OffPage SEO.

Ουσιαστικά SEO, είναι το περιεχόμενο και συγκεκριμένα το ποιοτικό περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας.

Σχεδόν όλοι μας θέλουμε κατάταξη στην Google. Για να το πετύχετε, δεν έχετε παρά να:

Έτσι θα χτίσετε αργά, βηματικά αλλά σταθερά μια καλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα της Google (και όχι στις διαφημίσεις).

Αρνητικά:

  • Απαιτεί χρόνο και κόπο, κυρίως από τον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας.
  • Απαιτεί να υπάρχει ήδη ανταγωνιστική υπηρεσία ή προϊόν.
  • Προϋποθέτει επαγγελματικό server, και άριστη κατασκευή ιστοσελίδας.

Το διαχρονικό όμως αποτέλεσμα που φέρνει, είναι σαφώς ανώτερο από την εποχιακή διαφήμιση του AdWords.

Πως όμως θα μας βρουν οι στοχευμένοι πελάτες μέχρι να περιμένουμε την ιστοσελίδα μας να ανέβει στη Google;

Καταλυτικά, χρησιμοποιώντας το AdWords στην αρχή της εποχής για την κάθε καμπάνια μας.

Related Posts