Scroll Top

Ανοίγω eshop. Τι χρειάζομαι ακριβώς;

Συνοπτικός Οδηγός από το domain ως και τις πωλήσεις

…από την εμπειρία των τεχνικών της BLB.gr

Είτε είστε μια μεγάλη εταιρεία, είτε ένας μικρός ιδιώτης, είτε είστε μια αλυσίδα καταστημάτων, είτε απλά θέλετε να προωθήσετε τις δημιουργίες σας, τότε από τη στιγμή που θα κατοχυρώσετε ένα όνομα, μέχρι τη στιγμή που θα αρχίσετε να έχετε τα πρώτα έσοδα, τα βήματα που πρέπει να κάνετε, είναι πολύ συγκεκριμένα.

Σας παραθέτουμε όλα αυτά που χρειάζεστε· τίποτα παραπάνω και τίποτα παρακάτω. Αν παραβλέψετε έστω και λίγο ένα από αυτά, τότε δύσκολα θα φτάσετε σε ένα αποτελεσματικό σημείο:

1. Domain – Όνομα χώρου του eshop

domain-gr

Τι ίσχυε παλιά

Πριν μερικά χρόνια, αν είχαμε το domain papoytsiapeiraias.org τότε σε αντίστοιχες αναζητήσεις στο Google “παπούτσια πειραιάς” θα είχαμε εξαιρετικά αποτελέσματα. Όχι πως τώρα δεν ισχύει αυτό, αλλά συμβαίνει κάτι αρκετά πιο δυνατό και με πιο μεγάλη εμβέλεια (για τα τοπικά αποτελέσματα διαβάστε για το  σύγχρονο SEO).

Τι ισχύει σήμερα

Σήμερα ισχύει αυτό που σήμερα η Google προτείνει μέσα από τον συνεχώς ενημερωμένο οδηγό της. Ο οδηγός της μας προτείνει να χρησιμοποιήσουμε ένα φιλικότατο και ευκολότατο όνομα χώρου το οποίο να γίνει γνωστό και αγαπητό. Πχ pappi.gr

Δεν μας απαγορεύει το pappishoes.gr αλλά δεν δίνει τόσο μεγάλη σημασία πια στη λέξη ή τις λέξεις που εμπεριέχονται στο domain.

Διαβάστε περισσότερα: Θέλω να καταχωρήσω ένα domain name. Tι χρειάζομαι;

2. Hosting για το e-Shop σας

Εφόσον έχετε διαλέξει ένα ωραίο όνομα για το eshop σας, το 1ο κριτήριο για την Google είναι ο server. Θυμάστε ποτέ… να αναζητάτε κάτι στην Google… να ανοίγετε ένα site που είναι στην 1η σελίδα και αυτό να μην παίζει σωστά;

Δύο ακριβώς ίδια site, όταν το ένα έχει καλύτερο server, τότε αυτό εμφανίζεται πάνω από το άλλο!

Αν την ώρα που η Google επισκέπτεται την ιστοσελίδα ή το eshop σας, και αυτό είναι υπερφορτωμένο ή δεν παίζει σωστά και γρήγορα, τότε… πάει το μαγαζί. Πολύ δύσκολα θα σας εμφανίσει ξανά στην 1η σελίδα.

Σκεφτείτε ότι τα τελευταία χρόνια, η Google απαιτεί την απόκριση του server να είναι μικρότερη από 0,2 δευτερόλεπτα!

Από τις μετρήσεις μας, στην Ελληνική αγορά, ένα eshop για να έχει σωστή απόδοση και να κάνει πωλήσεις σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας, πρέπει να ξεκινάει από ένα καλό πακέτο φιλοξενίας της τάξεως των 200 – 300€ ανά έτος, και όταν φτάνει σε καλή επισκεψιμότητα (λχ πάνω από 20.000 επισκέπτες μηνιαίως) τότε πρέπει να μεταφέρεται σε ιδιόκτητο server με αρχικό κόστος από 80€/μήνα.

Διαβάστε περισσότερα για την φιλοξενία ιστοσελίδας και eshop.

3. Κατασκευή e-Shop με ανοικτού λογισμικού CMS

Ουσιαστικά custom cms δεν υπάρχουν.

Το έχουμε αναφέρει πολλές φορές: Τα custom υποτίθεται CMS, είναι πειραγμένα CMS ανοικτού λογισμικού τα οποία  τα παρουσιάζει μια εταιρεία ως custom σε έναν πελάτη.

Αυτό συμβαίνει στο 99% των περιπτώσεων. Σε όλες δε τις περιπτώσεις, το υποτιθέμενο custom CMS δεν πωλείται στον πελάτη, αλλά στα ψιλά γράμματα το ενοικιάζει στον πελάτη, και δεν μπορεί ούτε να το μεταφέρει, ούτε να το επεκτείνει εύκολα.

Επίσης, όλα τα σύγχρονα και δημοφιλή CMS είναι απολύτως ασφαλή και φιλικά με την Google. Όποιο και να επιλέξετε από αυτά, τότε θα κάνετε δουλειά, αρκεί να το αναλάβει εξειδικευμένος τεχνικός στο εκάστοτε e-Shop.

Μπορείτε για παράδειγμα να αξιοποιήσετε τις τρέχουσες προσφορές της BLB.gr για:

Με κόστη εκκίνησης από 190€ ή αν έχετε βασικές γνώσεις CMS, μπορείτε να το φτιάξετε από 29€/μήνα συμπεριλαμβανομένης υποστήριξης.

Για να καταφέρει το e-Shop σας να πουλάει πρέπει να έχει:

  • Minimal σχεδιασμό, όσο πιο απλό γίνεται, με λίγα χρώματα και γραμμές. Αυτό σημαίνει ότι η ιστοσελίδα σας θα είναι πολύ ελαφριά και πάνω από όλα εύχρηστη για τον επισκέπτη (UX).
  • Προϊόντα και κατηγορίες ΜΟΝΟ από αυτά που θέλετε να πουλήσετε, και όχι κωδικούς τους οποίους δεν τους έχετε.
  • Σειρά παρουσίασης των προϊόντων με προτεραιότητα. Βάζουμε πρώτα τα προϊόντα που θέλουμε να προωθήσουμε περισσότερο, ή αυτά που μας προσδίδουν μεγαλύτερο κέρδος.
  • Εύχρηστο περιβάλλον, όπου ο πελάτης να βρίσκει αυτό που θέλει με ένα ή το πολύ δύο κλικ.
  • Τους απαραίτητους τρόπους πληρωμής.
  • SSL για την παρουσίαση ενός ασφαλούς περιβάλλοντος συναλλαγών (έστω και αν οι πληρωμές σας γίνονται μέσω του περιβάλλον της τραπέζης).

Διαβάστε περισσότερα για τα eshop.

4. SEO με μαζική καταχώριση προϊόντων

Καταχωρίστε μαζικά τα προϊόντα σας, για καλύτερη απόδοση. Όχι πως αν τα καταχωρίσετε ένα προς ένα είναι κακό. Ίσα ίσα που μπορείτε και έτσι να κάνετε καλή δουλειά. Θα πάρει όμως αρκετά περισσότερο χρόνο.

Για αυτό, για όλους εσάς που έχετε ήδη καταλόγους σε PDF μπορείτε να ακολουθήσετε τον οδηγό: “Μετατρέψτε τον έντυπο κατάλογο σας [PDF] σε ONLINE κατάλογο e-Shop“.

Αν όλα είναι έτοιμα, και το eshop σας είναι εξαίρετο και έτοιμο να υποδεχθεί τους πρώτους του πελάτες, τότε πρέπει κάποιος να τους φωνάξει.

Πρέπει κάποιος να αναλάβει την εξωστρέφεια του ηλεκτρονικού σας  καταστήματος, να επικοινωνεί στα Social Media.

Μπορείτε να αξιοποιήσετε α) την εξωστρέφεια ΜΕΣΑ από το e-Shop σας (CMS) και β) με εργαλεία ΕΞΩ από το ηλεκτρονικό σας κατάστημα (Social Media, Instagram, BLOG, Forum κοκ)

Αξιοποίηση των δυνατοτήτων του eshop

Τα σύγχρονα e-Shop προσφέρουν ορισμένα εργαλεία που τα κάνουν ΠΑΡΑ πολύ εξωστρεφή.

Κριτικές προϊόντων προϊόντων οι οποίες απογειώνουν τις πωλήσεις.

Αξιοποιήστε λοιπόν ΟΛΑ τα εργαλεία που σας δίνει το CMS για εξωστρέφεια. Πάντα με μέτρο, και με την βελτιστοποίηση ενός τεχνικού για να μην είναι βαρύς ο κώδικας της σελίδας σας.

Αξιοποίηση των Περιφερειακών Social Media

Απαιτείται παρουσία σε ΟΛΑ τα απαραίτητα Social Media. Για παράδειγμα, το Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin, YouTube, BLOG κοκ

Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει να γνωρίζετε το σκοπό που είναι φτιαγμένο κάθε Social Network. Πχ, το facebook είναι φτιαγμένο για να προωθεί κοινωνικές δραστηριότητες και όχι εμπορικές.

Για B2B συνεργασίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Corplace.

Αν το προϊόν σας εξαρτάται πολύ από την εικόνα του, τότε οφείλετε να έχετε Instagram. To YouTUBE ευνοεί βίντεο και μόνο. Το Linkedin αφορά την στελέχωση της εταιρείας σας και όχι επαγγελματικές συνεργασίες.

Διαβάστε περισσότερα για τα Social Media

Σφάλμα: Η φόρμα επικοινωνίας δε βρέθηκε.

Related Posts