Scroll Top

Αρνητική κριτική στην Google και Μήνυση για Συκοφαντική Δυσφήμιση

Αφορά όλους τους επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν δεχθεί 100% ψευδή σχόλια μέσω δημόσιας αρνητικής κριτικής στο Google Business και τους χάρτες.

Αφορά όλους τους επιχειρηματίες οι οποίοι έχουν δεχθεί 100% ψευδή σχόλια μέσω δημόσιας αρνητικής κριτικής στο Google Business και τους χάρτες.

Έκαναν αρνητική κριτική στην Google για την επιχείριση σας η οποία είναι 100% ψεύτικη και δεν ισχύει;

Δείτε πως μπορείτε μέσω του ηλεκτρονικού εγκλήματος και της Ελληνικής Δικαιοσύνης, να την αφαιρέστε.

Θα σας περιγράψω την δική μου εμπειρία, δημοσιεύοντας ακριβώς ότι αντιμετώπισα για να προσαρμόσετε τις ενέργειες σας αντίστοιχα αν χρειαστείτε.

[!] Το άρθρο είναι ενημερωτικό και όχι συμβουλευτικό. Αν αντιμετωπίζετε ακριβώς το ίδιο πρόβλημα με αυτό που αναφέρει, τότε για τις ενέργειες σας πρέπει να απευθυνθείτε στην Ελληνική Αστυνομία με δική σας ευθύνη 100%. Ο γράφων, δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη για τις νομικές ενέργειες που θα ακολουθήσετε.

Φτιάχνω ιστοσελίδες από το 2003.

Ανήκω στην πρώτη ομάδα των ειλικρινών επαγγελματιών που έφτιαξαν τα πρώτα website, ιστοσελίδες και eshop μέσω επιχείρησης και όχι ως απλός freelancer. Αγωνιζόμαστε πάνω από 15 χρόνια ως εταιρεία να χτίσουμε ένα όνομα στην αγορά το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ.

Σαφώς, και το πραγματικό όνομα έρχεται από τις ειλικρινείς συστάσεις όλων των πελατών μας και όχι μόνο από το internet. Αλλά λόγω της ειδίκευσης μας στο SEO, δουλεύουμε αρκετά με το internet με πελάτες από όλη την Ελλάδα. Όταν λοιπόν ένας πελάτης βλέπει την ιστοσελίδα μας www.blb.gr και ελέγχει και ορισμένες κριτικές στην Google, ώστε να μας εμπιστευθεί τα χρήματα του – και το σπουδαιότερο, τον χρόνο του – τότε αυτό είναι μια αρκετά σοβαρή και κρίσιμη διαδικασία.

Είναι επίπονο και απαιτεί χρόνο και κόπο. Το ίδιο ακριβώς ισχύει για όλους τους τύπους επιχειρήσεων. Από ένα εστιατόριο μέχρι και έναν γιατρό. Όταν μια επιχείρηση έχει άριστα reviews στην Google, τότε όλοι οι νέοι δυνητικοί πελάτες, να το πω απλά, θα μπουν στο μαγαζί.

Αν οι κριτικές είναι κάτω από 4/5, τότε οι πελάτες συνεχίζουν την αναζήτηση τους.

Αν οι κριτικές είναι από 3/5 και κάτω, νομίζω ούτε καν μπαίνουν στο κόπο να δουν την επιχείρηση.

Εμείς λοιπόν, με πολύ κόπο και παρότρυνση των πελατών μας χτίζουμε καταρχάς την επαγγελματική συνεργασία όσο πιο άρτια μπορούμε, αλλά ζητάμε και παράλληλα μια δημόσια σύσταση/κριτική στην Google. Δεν ήμαστε τέλειοι, ούτε άριστοι, ούτε αλάνθαστοι, όπως όλες οι επιχειρήσεις φαντάζομαι. Έτσι ώστε αν ένας στους εκατό πελάτες για οποιοδήποτε σεβαστό λόγο δεν είναι ικανοποιημένος, τότε διακόπτεται η συνεργασία μας με ότι έχει συμφωνηθεί.

Στην περίπτωση όμως που ένας χρήστης ο οποίος δεν είναι καν πελάτης, δημοσιεύσει αρνητικά και ψευδή σχόλια μαζί με αρνητική κριτική 1/5 στην Google τότε τι κάνουμε;

Το δικό μας περιστατικό όπου ένας άγνωστος χρήστης, μας έδωσε αρνητική κριτική

Το δημοσιεύουμε σε περίπτωση που συμβεί ακριβώς το ίδιο και σε σας, ή κάτι παρόμοιο, ώστε να δείτε ποια βήματα ακριβώς αντιμετωπίσαμε.

Έχουμε τον λογαριασμό χρήστη “Η Φωνή“, χωρίς κάποιο όνομα ή και επώνυμο, χωρίς να τον γνωρίζουμε, και κυρίως χωρίς κανένα τρόπο επικοινωνίας μαζί τους. Για παράδειγμα τηλέφωνο ή και email.

Ο χρήστης λοιπόν αυτός μας είχε γράψει δημόσια:

Επειδή μάλλον δεν είναι κατανοητό το τι γράφει, σας το εξηγώ. Την περίοδο του Αυγούστου 2020, όπως και σε όλες σχεδόν τις γιορτινές περιόδους, προσφέρουμε κάποιες ανταγωνιστικές εκπτώσεις σε όλους τους νέους πελάτες. Τότε είχαμε έκπτωση 50% σε όλες τις κατασκευές ιστοσελίδων. Λογικά ο άγνωστος χρήστης “Η Φωνή” σχολιάζει αυτή την ανακοίνωση με μια αρνητική κριτική.

Λόγω του ότι και εγώ δεν κατάλαβα καλά, μάλλον ήθελε να δει στην ιστοσελίδα μας τα ποσά μαζί με την έκπτωση και όχι απλά την ανακοίνωση. Ωστόσο το σημαντικό σε αυτό το σημείο είναι πως δεν επικοινώνησε μαζί μας με κανέναν τρόπο ώστε να το διευκρινίσει.

Αυτό σημειώστε το.

Φυσικά το προφίλ του στην Google δεν έχει δημόσιες τις κριτικές που κάνει, για ευνόητους λόγους:

Μπορείτε να δείτε και το προφίλ του εδώ ONLINE.

Τι ακριβώς κάναμε, που απευθυνθήκαμε και πως λύθηκε το πρόβλημα

Αρχικά επισκέφθηκα την ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού εγκλήματος όπου συμπλήρωσα μια φόρμα online, η οποία ενδεχομένως να ήταν και μη σχετική με το πρόβλημα μου λόγω του ότι δεν έβρισκα την αντίστοιχη κατηγορία.

Εν πάση περιπτώσει, το σημαντικό είναι ότι κατέγραψαν όλα τα στοιχεία μου και με κάλεσαν τηλεφωνικώς οι ίδιοι οι αρμόδιοι από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ώστε να επιβεβαιώσουν το περιστατικό. Συνοπτικά με ρώτησαν επανειλημμένα αν προσπάθησα να επικοινωνήσω με τον χρήστη ώστε να λύσω το πρόβλημα της όποιας διαφοράς.

Εφόσον επιβεβαίωσαν:

  • ότι ο χρήστης δεν είναι πελάτης μου, και δεν έχει γίνει συναλλαγή μαζί του,
  • είναι αδύνατον να επικοινωνήσουμε μαζί του,
  • λέει δημόσια ψευδή στοιχεία,
  • με σκοπό να ρίξει τον μέσο όρο βαθμολογίας της επιχείρησης μου το οποίο φέρνει ζημιά στην προσέγγιση δυνητικών πελατών,

Μου είπαν ξεκάθαρα πως αυτό ισοδυναμεί με συκοφαντική δυσφήμιση.

Τους τόνισα ξεκάθαρα ως απάντηση μου πως δεν επιθυμώ ο χρήστης αυτός να οδηγηθεί στα δικαστήρια, αλλά να συνετιστεί μέσω μιας νύξης δικής τους.

Η απάντησή τους ήταν αρνητική, γιατί η συμπεριφορά αυτή ισοδυναμεί με συκοφαντική δυσφήμιση, και ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης είναι η μήνυση μέσω κατάθεσης.

Η διαδικασία σε βήματα:

  1. Απευθύνθηκα στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος,
  2. Εξέτασαν ενδελεχώς το περιστατικό μου,
  3. Διέγνωσαν συκοφαντική δυσφήμιση,
  4. Ετοίμασαν μια αναφορά η οποία πήγε στο τοπικό Αστυνομικό Τμήμα (κοντά σε ένα υποκατάστημα της επιχείρησης μου),
  5. Με κάλεσαν από το Α.Τ. όπου με την βοήθεια του αστυνόμου έκανα μια ολοκληρωμένη γραπτή κατάθεση (περίπου 30′) και
  6. Η περίπτωση πήρε το δρόμο του εισαγγελέα.

Χωρίς κανένα κόστος παράβολου ή επιπλέον γραφειοκρατίας. Κατέθεσα την εικόνα (print screen) της κριτικής καθώς επίσης και όλα τα σχετικά URLs.

Τόσο από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος όσο και από το Α.Τ. με ενημέρωσαν πως αυτό το περιστατικό συμβαίνει κατά κόρον, και συνήθως οι λογαριασμοί είναι από εξωτερικό και είναι δύσκολο να προσεγγιστεί ο αρχικός χρήστης.

Εν τέλει, τα στελέχη Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος κάνανε θεωρώ εξαιρετική δουλειά, γιατί η κριτική διαγράφηκε μερικές ημέρες μετά την κατάθεση μου.

Παρόμοιο περιστατικό πραγματικού χρήστη, παρολίγον πελάτη

Κάτι παρόμοιο αντιμετώπισα και με έναν άλλο χρήστη τον οποίο όμως:

  • Τον γνώρισα από κόντα, είχε έρθει στο γραφείο μου,
  • Είχα μόνο το email του ως μέσο επικοινωνίας,
  • Είχε λάβει προσφορά, αλλά
  • Δεν είχε αποδεχθεί, δηλαδή δεν ήταν πελάτης.

Ο συγκεκριμένος κύριος, παρά το ότι δεν ήταν πελάτης, είχε βάλει κριτική 1/5 κυρίως λόγω:

  1. του ότι δεν έλαβε την προσφορά που περίμενε, και
  2. γιατί την έλαβε καθυστερημένα.

Αυτό το ανέφερε δημόσια ξεκάθαρα.

Από την μεριά μου, τον ενημέρωσα ευγενικά γραπτώς μέσω του email του πως εν ολίγοις εφόσον δεν είναι πελάτης μου δεν έχει το δικαίωμα να βάζει αρνητική κριτική στην επιχείριση μου, και με ωθεί σε μήνυση λόγω του ότι δεν επιθυμώ να έχω χαμηλό μέσο όρο βαθμολογίας στην Google, όταν έχουμε κοπιάσει πάνω από 15 χρόνια να σταθεροποιηθούμε στην αγορά.

Την ίδια ημέρα, αφαίρεσε την κριτική του, και δεν προχώρησα σε μήνυση.

Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να δυσφημεί χωρίς λόγο οποιαδήποτε επιχείρηση. Ειδικά όταν δεν είναι πελάτης και δεν έχει καμία συναλλαγή.

Αρκετοί νομίζουν ότι ήμαστε σε μια οποιαδήποτε μεγαλούπολη, κάνουμε ότι θέλουμε και μετά εξαφανιζόμαστε.

Όχι. Δεν είναι έτσι. Τώρα πια μέσω του διαδικτύου ήμαστε ένα μικρό χωριό. Όπως τα παλιά χρόνια. Όλοι μας γνωρίζουν και όλοι εκτιθόμαστε.

Ας ήμαστε όσο πιο ειλικρινείς μπορούμε και ας προσπαθήσουμε να βοηθάμε ο ένας τον άλλο. Αν απλά δεν σου αρέσει μια επιχείρηση, πήγαινε διακριτικά σε μια άλλη. Δεν χρειάζεται να της κάνεις ζημιά.

Related Posts