Ελληνική Αγορά Εργασίας & News

Ποιο CMS να επιλέξω για την διαχείριση της ιστοσελίδας της εταιρείας μου;

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι οι ιστοσελίδες είναι πια αυτόνομες, δηλαδή ενημερώνονται από τον ιδιοκτήτη τους (δυναμικές). Για να γίνει αυτό, χρειαζόμαστε ένα CMS  (Content Management System).
Ξεκινάμε μια νέα ιστοσελίδα και δεν ξέρουμε πιο σύστημα διαχείρισης να διαλέξουμε;

Joomla

 Business – Ιδανικό για επεκτασιμότητα, μεταφερσιμότητα.
Το CMS με την μεγαλύτερη κοινότητα προγραμματιστών παγκοσμίως. Τι σημαίνει αυτό; Ότι για την κατασκευή του, άλλα και την ανάπτυξη του έχουν εργαστεί και εργάζονται οι περισσότεροι developers ανά τον κόσμο. Αυτό το καθιστά ως το CMS με την μεγαλύτερη εμπορική αξία σε σχέση με τις ανθρωποώρες που έχουν δαπανηθεί για την υλοποίηση και εξέλιξη του.

Για τον Κατασκευαστή

Προσφέρει την μεγαλύτερη ευελιξία σε επεκτάσεις, γιατί έχει την μεγαλύτερη βιβλιοθήκη επεκτάσεων σε σχέση με όλα τα CMS παγκοσμίως. Αν για παράδειγμα θέλουμε μια ιστοσελίδα Joomla να την μετατρέψουμε σε Eshop, ή με άλλα λόγια να της προσθέσουμε ένα Eshop πάνω στην ίδια κατασκευή, χωρίς να χρειαστεί να την φτιάξουμε από την αρχή, τότε δεν έχουμε παρά να χρησιμοποιήσουμε μια επέκταση ηλεκτρονικού καταστήματος για Joomla, όπως πχ το Virtuemart. Το ίδιο ακριβώς ισχύει αν θέλουμε να βάλουμε ένα forum, ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω πιστωτικής κάρτας, κοκ.
Επίσης είναι το πιο μεταφέρσιμο, γιατί μπορεί με πολύ απλό τρόπο να μεταφερθεί σε οποιοδήποτε server (Linux ή Windows) παγκοσμίως.

Για τον επιχειρηματία

Η ιστοσελίδα φτιαγμένη με Joomla, ανήκει 100% στον επιχειρηματία που την πλήρωσε. Άρα του προσφέρει αποκλειστική ιδιοκτησία.
Προσφέρει άμεση μεταφερσιμότητα, όπου έχοντας τους κωδικούς φιλοξενίας, ο ιδιοκτήτης της ιστοσελίδας μπορεί να την μεταφέρει σε οποίο server θέλει.
Το χαμηλότερο κόστος ανάπτυξης
Με το Joomla, έχουμε τις περισσότερες επιλογές σε επεκτάσεις. Όταν λοιπόν πχ θέλουμε να φτιάξουμε ένα εξειδικευμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, τότε βρίσκουμε για κάθε μια από τις λειτουργίες τους Eshop και μια εξειδικευμένη επέκταση. Οι επεκτάσεις κοστίζουν από 0 ως 100€ κατά μέσο όρο. Και αν προσθέσουμε και τη εργασία προσαρμογής από τον developer, τότε δεν ξεπερνάμε τα 400€ για κάθε λειτουργία.

WordPress

Blog – Ιδανικό για blogging
Με τις περισσότερες εγκαταστάσεις παγκοσμίως. Με δυο κλικ μας προσφέρει το πιο εύχρηστο CMS που αφορά κυρίως blog. Για αυτό και τα περισσότερα WordPress παγκοσμίως είναι ειδησεογραφικά website ή blog. Όχι ότι δεν έχει επεκτάσεις όπως πχ Eshop, αλλά για αυτό το σκοπό ενδείκνυται το Joomla λόγω ποσότητας και ποιότητας επεκτάσεων.

Για τον Κατασκευαστή

Του προφέρει λύσεις blogging με δυο κλικ. Έτοιμα templates ή αλλιώς themes, όπου οι λύσεις είναι ολοκληρωμένες. Ένα theme είναι δηλαδή ένα πακέτο με template, + την εφαρμογή ειδήσεων ή νέων, όλα σε ένα. Και εφόσον δει ένα demo που του αρέσει, το αγοράζει και το χρησιμοποιεί όπως είναι. Τα πειράγματα και οι customιες δεν ενδείκνυται. Οι τιμές των theme κυμαίνονται γύρω στα 60€.

Για τον επιχειρηματία

Για έναν επαγγελματία που θέλει μια απλή λύση παρουσίασης της εταιρείας του και των υπηρεσιών του με μερικά εταιρικά νέα κάθε μήνα, είναι η πιο οικονομική λύση. Αλλά μόνο στην περίπτωση που διαλέξει ένα έτοιμο theme το οποίο θα του κάνει ακριβώς.
Το αρνητικό είναι ότι υπάρχει περίπτωση να επιλέξουν και πολλοί άλλοι το ίδιο theme, και να έχουμε όλοι πανομοιότυπο website. Επίσης αν θέλουμε custom σχεδιασμό ή επεκτάσεις όπως ηλεκτρονικό κατάστημα, ξεπερνάμε σε κόστος και την λύση που μας προσφέρει το Joomla λόγω του ότι απαιτεί περισσότερη εργασία.

Drupal

Custom – Για εξειδικευμένες ιστοσελίδες
Το Drupal είναι η χαρά του developer. Φτιάχτηκε πάνω στα μέτρα του. Του λύνει τα χέρια, γιατί είναι το πιο απλό, εύχρηστο και αποτελεσματικό στο να δημιουργήσει ένας κατασκευαστής, τις δικές του επεκτάσεις. Ιδανικό για λύσεις inhouse (που λένε και στο χωριό μου).

Για τον κατασκευαστή

Θέλουμε να φτιάξουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο να υπολογίζει με ένα πολύ συγκεκριμένο τρόπο το σύνολο της παραγγελίας, να βγάζει άτοκες δόσεις κατά επιλογή του πελάτη, και να του υπολογίζει και τα μεταφορικά; Δεν υπάρχουν πολλές επεκτάσεις για να διαλέξει σε Drupal, αλλά σίγουρα ο developer θα το κάνει με τον πιο απλό και ξεκάθαρο τρόπο. Αυτό όμως, ανεβάζει συγκριτικά το κόστος εργασίας σε σχέση με τα άλλα CMS, μιας και ο κατασκευαστής θα ασχοληθεί περισσότερο. Είναι η περίπτωση που το δημιουργεί από το μηδέν, και όχι όπως στο WordPress ή το Joomla που αγοράζει την εφαρμογή και απλά την προσαρμόζει.

Για τον επιχειρηματία

Είναι ένα CMS το οποίο ανήκει μεν στον επιχειρηματία που το έχει πληρώσει, είναι μεταφέρσιμο, αλλά δύσκολο να αναλάβει κάποιος μια ιστοσελίδα Drupal από δεύτερο χέρι, γιατί πέραν του ότι πρέπει να είναι drupalακιας, πρέπει να γνωρίζει και το Τι έχει φτιάξει ο προηγούμενος. Επίσης έχει υψηλό κόστος παραδοτέου. Για παράδειγμα, για μια κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος, ο κατασκευαστής πρέπει να αφιερώσει περισσότερες εργατοώρες αν το φτιάξει με Drupal παρά να το φτιάξει με Joomla.
Όταν όμως μια μεγάλη εταιρεία, χρειάζεται μια ιστοσελίδα η οποία να έχει εξειδικευμένες εφαρμογές, και θέλει να το υλοποιήσει και inhouse, τότε το Drupal είναι μια εξαιρετική επιλογή.

Custom Tailor made?

Η λύση φάντασμα – που κορόιδεψε πολλούς
Όταν λέμε custom, εννοούμε κουστούμι, δηλαδή ότι πήραμε ένα CMS και το προσαρμόσαμε πάνω στα μέτρα του πελάτη. Το ίδιο δεν σημαίνει και το tailor made; Πάνω στα μέτρα του δηλαδή; Και τι είναι αυτό που είναι πάνω στα μέτρα του; Κάποιο υπάρχον open source CMS όπως τα παραπάνω, ή κάποιο CMS που έχει φτιάξει ο κατασκευαστής και απλά το προσαρμόζει σε κάθε πελάτη;

Για τον κατασκευαστή

Στην περίπτωση που κατεβάζει ένα δωρεάν open source CMS, το πειράζει λίγο και το πουλάει ως δικό του Custom ή Tailor made, αυτό είναι έγκλημα. Και από εμπορικής μεριάς, άλλα και από τεχνικής.
Εμπορικά, αν πχ βγάλεις το σήμα του Joomla ή του WordPress από την διαχείριση του CMS και βάλεις το δικό σου, τότε δεν σέβεσαι τις εκατομμύρια ανθρωποώρες και τους χιλιάδες κατασκευαστές της κοινότητας open source, οι οποίοι μας προσφέρουν απλόχερα το λογισμικό τους. Αν το αναφέρει κάποιος αυτό τότε είναι επικίνδυνο για νομικές κυρώσεις προς τον κατασκευαστή.
Τεχνικά, ένα πειραγμένο CMS, είναι ένα νεκρό στατικό CMS το οποίο δεν έχει καμία επεκτασιμότητα, και ίσως και καμία μεταφερσιμότητα. Φυσικά, δεν συζητάμε την περίπτωση όπου πολλές εταιρείες μιλάνε για «Δικό τους» CMS… Εφόσον είναι δικό τους τίθενται δυο ερωτήματα: Α) σε κάθε πελάτη φτιάχνουν ένα εντελώς νέο CMS ή Β) απλά κλωνοποιούν ένα αντίγραφο του πρωτότυπου τους και το παραδίδουν πειραγμένο; Και τελικά αυτό ανήκει στον πελάτη; Ή το ενοικιάζουν με κάποιους όρους στα ψιλά γράμματα;

Για τον επιχειρηματία

Τελικά πάντα την πληρώνει ο επιχειρηματίας ο οποίος συνειδητοποιεί ότι έχει πληρώσει ένα website το οποίο πρακτικά δεν του ανήκει, γιατί ούτε μπορεί να το μεταφέρει αλλά ούτε και να το επεκτείνει.

And the winner is…

Η πιο σωστή λύση πάντα είναι η πιο Ειλικρινής. Από την προσωπική μου επαγγελματική εμπειρία απο το 2003 ως κατασκευαστής:
  • Το Joomla έχει λύσει τα χέρια στις περισσότερες εταιρείες με το χαμηλότερο κόστος και την υψηλότερη απόδοση.
  • Το WordPress είναι η πιο εύκολη λύση για Έτοιμα πακέτα και κυρίως για blog, μικρά site εταιρειών  ή ειδησεογραφικά website.
  • To Drupal είναι το καθαρόαιμο, η Harley  των website θα λέγαμε. Για πραγματικά Custom λύσεις, υψηλότερες λειτουργικές απαιτήσεις, υψηλότερο κόστος.
  • Custom Tailor made πραγματικό, δεν έχω συναντήσει ποτέ. Μόνο πειραγμένα CMS κυρίως Joomla, τα οποία τα παρουσιάζουν ως δικά τους μερικοί έξυπνοι.
Αν χρειάζεστε βοήθεια ή οποιαδήποτε διευκρίνηση, επικοινωνήστε μαζί μας.
Κοινοποίηση:

Σχετικά άρθρα

Related Posts

Σας άρεσε το blog μας;

Αρέσει σε %d bloggers: