Scroll Top

Δημιουργία eshop τι χρειάζεται

Σε συνέχεια του Συνοπτικού Οδηγού από το domain ως και τις πωλήσεις στο άρθρο “Ανοίγω eshop. Τι χρειάζομαι ακριβώς;” παραθέτουμε όλα τα απαραίτητα βήματα για την κατασκευή eshop αναλυτικά.  Τόσο για τα φορολογικά, όσο και για τα τεχνικά.

Τα βήματα τα μαζέψαμε μέσα από την εμπειρία μας στην κατασκευή ιστοσελίδων και eshop για πάνω από 15 χρόνια.

Ολοκληρωμένος τεχνικός και φορολογικός οδηγός για να μπείτε δυναμικά στην αγορά με το δικό σας ανεξάρτητο και αυτόνομο eshop.

— Τεχνικός οδηγός κατασκευής eshop —

Εδώ απευθύνεστε σε έναν κατασκευαστή ιστοσελίδων.

1. Επιλογή ονόματος domain name

Επιλέξτε ένα όνομα για το eshop σας το οποίο καταρχάς να είναι απλό και εύκολο. Το ιδανικό όνομα είναι ίδιο με το brand name. Αν το brand name ή ο τίτλος της επιχείρησης είναι Vaggelis, τότε το ιδανικό όνομα είναι vaggelis.gr (με κατάληξη .gr εφόσον απευθυνόμαστε στο ελληνικό κοινό). Προσέξτε:

  • Να μην περιλαμβάνει περισσότερες από δύο λέξεις,
  • Να μην έχει ορθογραφικές αμφιβολίες (πχ αντί του chairetamoutoplatano.com.gr επιλέξτε hiplane.gr)

[!] Τα ονόματα είναι εντελώς ενδεικτικά και δεν φέρουμε απολύτως καμία ευθύνη για την κατοχύρωσή τους και το περιεχόμενο τους.

2. Επιλογή φιλοξενίας του eshop με τεχνική υποστήριξη

Προσέχουμε αυστηρά τα εξής:

  1. Δεν επιλέγουμε φιλοξενία χωρίς τεχνική υποστήριξη και
  2. Δεν επιλέγουμε φθηνιάρικη (σε καμία περίπτωση δωρεάν) κοινόχρηστη φιλοξενία.

Στην 1η περίπτωση, εφόσον δεν είστε τεχνικοί, τότε αργά ή γρήγορα θα φτάσετε σε τεχνικό αδιέξοδο με αποτέλεσμα την διακοπή της λειτουργίας του eshop σας.

Σε φιλοξενία eshop με τεχνική υποστήριξη παρέχονται:

  • Εγγύηση απρόσκοπτης λειτουργίας,
  • Καθημερινά αντίγραφα ασφαλείας (για άμεση ανάκτηση σε περίπτωση ατυχήματος),
  • Ενημερώσεις του συστήματος και των επεκτάσεων,
  • Μηνιαία τεχνική βοήθεια ή και εκπαίδευση στις λειτουργίες.

Ξεκινήστε με την επαγγελματική φιλοξενία σε VPS από 29€/μήνα στην BLB.gr

Στην 2η περίπτωση όπου επιλέξετε φθηνιάρικη κοινόχρηστη φιλοξενία, θα αντιμετωπίσετε απώλεια πωλήσεων – όταν για παράδειγμα μπουν 10 ταυτόχρονοι χρήστες/πελάτες στην ιστοσελίδα σας – γιατί θα κολλήσει το καλάθι ή θα πέσει το σύστημα, μέχρι και ολική καταστροφή από επίθεση χάκερς λόγω της μη ενημέρωσης του  συστήματος ή κάποιας επέκτασης.

Μπορείτε να επιλέξετε μια αξιόπιστη κοινόχρηστη φιλοξενία ιστοσελίδας από 11€/μήνα η οποία περιλαμβάνει την τεχνική υποστήριξη που αναφέραμε πιο πάνω.

Ενημερωθείτε περισσότερο στο άρθρο μας “Ο γιατρός του eshop είναι το VPS“.

3. Κατασκευή του eshop με ανοικτό λογισμικό

Ανοικτό Λογισμικό: Joomla Virtuemart, WooCommerce, PrestaShop, OpenCart κ.α. προσφέρουν:

α) Αποκλειστική Ιδιοκτησία,
β) Επεκτασιμότητα και
γ) Μεταφερσιμότητα.

Είναι απολύτως ασφαλή, και η ασφάλεια τους δεν προκύπτει από τον κώδικα τους –  θεωρείται αυτονόητο – αφού όποιος κάνει όλες τις ενημερώσεις τότε δεν έχει να φοβηθεί τίποτα.

Η ασφάλεια έγκειται:

  • αρχικά από τον server φιλοξενίας  ο οποίος πρέπει να είναι αυτός πρώτα σωστά ρυθμισμένος για επαγγελματική χρήση με Online συναλλαγές, και έπειτα
  • από τον τεχνικό υπεύθυνο ο οποίος προσφέρει εγγύηση καλής λειτουργίας και τεχνική υποστήριξη.

Μπορείτε για παράδειγμα να αξιοποιήσετε τις τρέχουσες προσφορές της BLB.gr για:

Για έναν που ξεκινάει τώρα μπορεί με 190€ να έχει ένα eshop με τις βασικές λειτουργίες όπου στο μέλλον μπορεί βήμα βήμα να το επεκτείνει.

4. προώθηση των προϊόντων με SEO, διαφήμιση και social media

Προσπαθήστε να μην εξαρτάστε από τρίτους παρόχους (π.χ. Skroutz, BestPrice κ.α.) προωθώντας τα προϊόντα σας απευθείας στα αποτελέσματα της Google. Αυτό επιτυγχάνεται με το καλοήθες SEO το οποίο χτίζεται μεσοπρόθεσμα αλλά είναι σταθερό. Διαβάστε “Τα απαραίτητα για να πουλήσει το eshop σας“.

Η καλή και στοχευμένη διαφήμιση (Adwords και facebook ads) φέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα, αρκεί να είναι όσο πιο στοχευμένη γίνεται για να μειώνεται το κόστος/κλικ.

Επίσης να θυμάστε ότι πάντα χρειάζεστε το SEO γιατί όταν κλείσει η κάνουλα της διαφήμισης, δεν μπαίνει πελάτης στο μαγαζί.

Είναι πια αυτονόητο ότι πρέπει να έχετε τουλάχιστον εβδομαδιαία (για να μην πω καθημερινή) παρουσία στα σχετικά με την επιχείρηση σας Social Media. Εδώ θέλει προσοχή! Για παράδειγμα, αν το προϊόν σας εξαρτάται από την εικόνα του, τότε χρειάζεστε το Instagram. Αν είστε επιχείρηση B2B, τότε δουλέψτε το Corplace.

Ενημερωθείτε περισσότερο και στο άρθρο μας “Πως να προωθήσετε το eshop σας με απλά βήματα χωρίς κόστος“.

— Φορολογικός οδηγός Έναρξης eshop —

Εδώ πρέπει να απευθυνθείτε σε έναν λογιστή, αρχικά γιατί θα σας ενημερώσει επακριβώς για τις τρέχουσες διατάξεις που αφορούν την ίδρυση ατομικής επιχείρισης.

Τα περισσότερα eshop που ξεκινούν κάνουν έναρξη ως Ατομικές Επιχειρήσεις. Βήματα ίδρυσης συνοπτικά:

  1. Ασφάλιση του καταστηματάρχη στο Υποχρεωτικό Ασφαλιστικό Ταμείο που στην περίπτωση μας είναι ο Ο.Α.Ε.Ε.
  2. Εγγραφή στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο και έλεγχος της επιθυμητής επωνυμίας για την επιχείρησή.
  3. Απόκτηση  «Βεβαίωσης Έναρξης Δραστηριότητας» και ΑΦΜ από την αρμόδια Δ.Ο.Υ..

Αρμόδιες υπηρεσίες και έγγραφα που απαιτούνται

Για την ίδρυση του δικού σας eshop απευθύνεστε στα ακόλουθα:

  1. Στο Επιμελητήριο,
  2. Στον ΟΑΕΕ για Βεβαίωση Εγγραφής στον ασφαλιστικό φορέα (έπειτα θα την χρειαστείτε για να την προσκομίσετε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.)
  3. Στην Εφορία για την έναρξη ασκήσεως επαγγέλματος και Α.Φ.Μ.
  4. Στο Επιμελητήριο ξανά για οριστική εγγραφή

Για κάθε ένα από αυτά, απαιτούνται ξεχωριστά έγγραφα και διαδικασίες, όπου καλό είναι να γίνει αρχικά με την βοήθεια ενός λογιστή γιατί στην Ελλάδα οι σχετικές φορολογικές ρυθμίσεις αλλάζουν ιδιαίτερα συχνά.

Related Posts