Scroll Top

eshop 2023: Η ιδανική σελίδα προϊόντος για αύξηση πωλήσεων

Τώρα που απογειώνονται οι πωλήσεις μέσω eshop, η διαμόρφωση μιας σωστής σελίδας προϊόντος αποτελεί ίσως τον κυριότερο παράγοντα για την αγορά από τον πελάτη. Είναι η τελευταία σας λέξη ώστε να κάνει κλικ στο “Προσθήκη στο καλάθι” ή “Αγορά”.

Η ιδανική σελίδα προϊόντος δεν αυξάνει μόνο τις πωλήσεις αλλά τις διαμορφώνει επίσης. Γιατί στόχος μας δεν είναι μόνο η ποσότητα των πωλήσεων αλλά και η ποιότητα. Να έχουμε δηλαδή στοχευμένους πελάτες, αυτούς ακριβώς που θέλουν το προϊόν που πουλάμε. Η ποιότητα της πώλησης και του στοχευμένου πελάτη, δεν αφορά κοινά αναλώσιμα προϊόντα όπου είναι ήδη πασίγνωστα (άρα τελικός παράγοντας είναι πάντα και μόνο η τιμή), αλλά προϊόντα τα οποία έχουν ποιότητα, τιμή αλλά και ανταγωνισμό.

Με την προσέλκυση στοχευμένων πελατών, η πώληση του προϊόντος θα επαναληφθεί.

Χωρίς τον ανταγωνισμό δεν θα χρειαζόντουσαν και πολλές ιδιαίτερες ενέργειες. Αυτό το θυμούνται όλοι οι πρωτεργάτες των eshop στην Ελλάδα. Όποιος άνοιγε πρώτος την δεκατία του 2000, ξεπουλούσε και τις αποθήκες του.

Από την εμπειρία μου ως προγραμματιστής, και μέσα από τις απόψεις και τις στρατηγικές των πελατών μου, θα σας αναφέρω συνοπτικά το τι ακριβώς καθορίζει ως μια ανταγωνιστική ιδανική σελίδα προϊόντος στις μέρες μας.

Μοναδική ποιότητα και τιμή

Πρώτος και απαράβατος κανόνας είναι ότι το προϊόν σας είναι το πιο ποιοτικό στην αγορά και η τιμή του η πιο ανταγωνιστική. Με την εμπειρία που έχουν σήμερα οι πελάτες/χρήστες αλλά και με τα online “πολυκαταστήματα” που υπάρχουν διαθέσιμα, όποιος αναζητά την βέλτιστη τιμή ενός προϊόντος την εντοπίζει σε μερικά λεπτά.

Άρα, είναι αυτονόητο ότι αν έχετε ένα μοναδικό σε ποιότητα προϊόν τότε καθορίζετε την τιμή της αγοράς. Αν όμως το προϊόν σας το έχουν και άλλοι, τότε απαγορεύεται να το έχετε ακόμη και 5% ακριβότερα από το φθηνότερο eshop. Καλώς/κακώς από αυτόν ξεκινούν όλοι το μέτρο σύγκρισης τιμής.

Απλός, λιτός και ξεκάθαρος σχεδιασμός

Με το που ανοίξει η σελίδα προϊόντος, η άμεση επαφή με τον χρήστη πρέπει να είναι:

  • απλή, ώστε να είναι όλα εύκολα στην ανάγνωση,
  • λιτή, ώστε να μην βομβαρδίζεται με περιττές πληροφορίες, και
  • ξεκάθαρη, ώστε να υπάρχει ειλικρίνεια σε αυτό που βλέπει ο πελάτης.

Αυτό απαιτεί να γνωρίζετε άριστα τα προϊόντα σας, αλλά και τους πελάτες. Μπείτε στην θέση τους. Κάντε έρευνα ανταγωνισμού για τα προϊόντα σας ή σχετικά με αυτά. Από ποιον θα αγοράζατε και γιατί;

Επίσης οι απλές ιστοσελίδες, είναι ελαφριές (δηλαδή μικρό μέγεθος χωρητικότητας σε MB) με αποτέλεσμα να φορτώνουν ταχύτατα αλλά να παίζουν και σωστά στις περισσότερες συσκευές (κινητά και tablet).

Προσανατολισμός κατηγοριών προϊόντων

Όταν βρισκόμαστε σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα – πόσο μάλλον σε ένα eshop – συνεχώς θέλουμε να ξέρουμε του που ακριβώς βρισκόμαστε.

Αυτό που θέλουν οι πελάτες σε ένα eshop στο θέμα προσανατολισμού, είναι ακριβώς το ίδιο και με ένα φυσικό κατάστημα: να ξέρουν ακριβώς που βρίσκονται, ώστε να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την αναζήτηση τους.

Αυτό επιτυγχάνεται με τα breadcrumbs, όπου παρουσιάζονται με μικρούς και απλούς συνδέσμους κειμένου οι γονικές κατηγορίες του προϊόντος που βλέπει ο πελάτης. Άρα, μπορεί εύκολα με ένα κλικ να δει όλα τα σχετικά προϊόντα κάνοντας απλά κλικ στην κατηγορία που τον ενδιαφέρει ακριβώς.

Να θυμάστε: ο πελάτης θέλει να ολοκληρώσει την αγορά του και όχι απλά να χαζέψει.

Ευθύς και όχι μεγάλος τίτλος προϊόντος

Οι τίτλοι (ή τα ονόματα) των προϊόντων δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 5 – 7 λέξεις, καθώς πέρα του ότι είναι αντιαισθητικό να βλέπεις ένα προϊόν με τίτλο “Σαμπρέλα μαύρη ποδηλάτου Monkey FYH67vn με δώρο δύο αυτοκόλητα” 😂 , αυτό κουράζει πάρα πολύ την έρευνα αγοράς του αγοραστή.

Οι τίτλοι πρέπει να είναι ανταγωνιστικοί, και συγκεκριμένα α) να ακολουθούν μεν τους τίτλους της αγοράς όπως τους γνωρίζει ο κόσμος, αλλά και β) να κάνουν την διαφορά βάζοντας αυτά που μόνο ενδιαφέρουν τον πελάτη για την τελική αγορά.

Παράδειγμα στην αναζήτηση “Xiaomi Redmi 9A 32GB Black Dual Sim” δεν μπορείς να αλλάξεις την σειρά λέξεων στον τίτλο, αλλά σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση σου να προσθέσεις/αφαιρέσεις χαρακτηριστικά. Αυτό θέλει ξεχωριστή μελέτη και εργασία για κάθε eshop. Γιατί ο τελικός σκοπός είναι πάντα η στοχευμένη πώληση, και όχι απλά να εμφανιστούμε πρώτοι σε τυχαίες αναζητήσεις.

Συνοπτική και ξεκάθαρη περιγραφή

Εφόσον ο πελάτης/χρήστης έχει φτάσει στο σημείο να διαβάζει την περιγραφή του προϊόντος σας, σημαίνει ότι έχετε κάνει καλή δουλειά μέχρι εδώ.

Η περιγραφή όμως πρέπει να απαντάει σε όλες τις ερωτήσεις που έχει ο πελάτης στο μυαλό του. Είτε αφορούν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, είτε την χρήση, την ποιότητα κ.ο.κ.

Εκτός του ότι “βοηθάει” την Google ώστε να εμφανίσει τα προϊόντα σας σε στοχευμένες αναζητήσεις, το κυριότερο είναι ότι βοηθάει τον πελάτη. Σε καμία περίπτωση μην κυνηγάτε λέξεις κλειδιά σε αυτό το σημείο.

Σκεφθείτε έναν πελάτη ο οποίος ελέγχει με προσοχή τα ράφια ενός φυσικού καταστήματος, άρα έχει περάσει την φάση ελέγχου τιμών και μετά έρχεται και σας ρωτάει λεπτομέρειες ώστε να προχωρήσει στην αγορά.

Ακριβώς τα ίδια σενάρια συμβαίνουν και στα eshop. Ό,τι ακριβώς συμβαίνει και σε ένα φυσικό κατάστημα. Αν ο μέσος όρος των πελατών έχει 5 – 10 συγκεκριμένες απορίες για το συγκεκριμένο προϊόν, απλά απαντήστε τες όλες στην περιγραφή.

Κάνετε bold μόνο τις λέξεις που ενδιαφέρουν τον πελάτη. Όχι πάνω από 5. Χρησιμοποιήστε bulltets ή και αρίθμηση. Κάντε το κείμενο όσο πιο ευκολοδιάβαστο γίνεται.

Τα ειδικά πεδία/φίλτρα αναζήτησης που χρειάζεται μόνο ο πελάτης

Εδώ είναι οι κρυμμένοι άσσοι στο μανίκι σας. Σχεδόν όλα τα eshop χρειάζονται ειδικά πεδία τα οποία με την σειρά τους εμφανίζουν φίλτρα αναζήτησης αυτόματα. Από τα πιο κοινά λ.χ. είναι το χρώμα/μέγεθος.

Τα ειδικά πεδία/φίλτρα αναζήτησης ουσιαστικά “παίζουν μπάλα” περισσότερο στην σελίδα λίστας προϊόντων (πχ όταν ο πελάτης βλέπει όλα τα προϊόντα ενός eshop μιας κατηγορίας σε λίστα). Όμως, στην σελίδα προϊόντος που εστιάζουμε, ένα ειδικό πεδίο καθορίζει και την σωστή αγορά του εκάστοτε προϊόντος.

Έχει πολύ μεγάλη διαφορά για τον πελάτη να αγοράσει:

  1. Το κινητό ΤΑΔΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΧΡΩΜΑ, με
  2. Το κινητό ΤΑΔΕ αλλά να επιλέξει το χρώμα μέσα στα ειδικά πεδία στην σελίδα προϊόντος.

Πολλοί επιλέγουν το 1ο για να εμφανιστούν πιο γρήγορα στην Google. Αλλά δεν ισχύει το ίδιο για όλα τα προϊόντα και όλα τα eshop.

Αυτό το καθορίζει κυρίως η ποσότητα και το εύρος των προϊόντων. Για παράδειγμα, αν μια κατηγορία προϊόντων περιλαμβάνει συνολικά δεκάδες κωδικούς, τότε η 1η λύση είναι ιδανική.

Αν όμως σε μια κατηγορία έχουμε εκατοντάδες ή χιλιάδες κωδικούς (συμπεριλαμβανομένων των παραλλαγών), τότε έχοντας πελατοκεντρική προσέγγιση θα πρέπει να ακολουθάμε την 2η λύση.

Πάντα σκεφτόμαστε πρώτα την βέλτιστη εμπειρία πελάτη και μετά την Google.

Να είστε σίγουροι πως αν φροντίσετε την εμπειρία χρήστη/πελάτη τότε σύντομα θα σας ανταμείψει και η Google.

Ο αλγόριθμος της Google είναι τόσο εξελιγμένος που μιλάμε πια για τεχνητή νοημοσύνη. Αν οι πελάτες σας εντοπίζουν, ελέγχουν τα προϊόντα σας, και καταλήγουν στο ταμείο με ολοκλήρωση παραγγελίας, αυτό – να είστε σίγουροι – το μετράει ιδιαίτερα η Google. Η εμπειρία χρήστη – ολοκλήρωση αγοράς – είναι για την Google ανώτερο κριτήριο από τις λέξεις κλειδιά που κυνηγάμε συνήθως σε ένα eshop.

Ευκολία χρήσης φωτογραφιών

Στο 99,9% των προϊόντων απαιτείται μια άριστη κύρια φωτογραφία. Διαβάστε το Πως Ανεβάζω Τις Εικόνες Μου Για Να Βγω Πρώτος Στην Google;

Σε πολλά προϊόντα δεν απαιτείται συλλογή φωτογραφιών (gallery) όπως πχ ανταλλακτικά αυτοκινήτου, αλλά σε άλλα πάλι η φωτογραφία καθορίζει την πώληση όπως ρούχα/παπούτσια.

Σε όλες τις περιπτώσεις αποθηκεύστε σωστά τις εικόνες σας, και στην σελίδα προϊόντος προβάλλετε τις με όσο πιο φιλικό στον πελάτη τρόπο γίνεται. Ακόμη και από κινητά.

Αυθεντικές κριτικές πελατών

Εδώ έχουμε ένα εργαλείο το οποίο είναι δίκοπο μαχαίρι. Ναι μεν, μπορούμε να μην εμφανίσουμε αρνητικές ή και μέτριες κριτικές, αλλά δεν φαίνεται τόσο ειλικρινές ένα προϊόν να έχει μόνο άριστες κριτικές.

Ιδανικό θα ήταν σε ένα πράγματι πετυχημένο προϊόν να εμφανίσουμε όλες τις κριτικές, όπου οι πελάτες/χρήστες θα έβλεπαν ένα 4,5★ με 5★ σύνολο βαθμολογίας.

Related Posts