
Καθημερινά, βλέπετε μπροστά σας εκατοντάδες από αυτά, όμως τι είναι τελικά ένα λογότυπο και πώς συνδέεται με το Brand σας;
Αποτελεί βασική προτεραιότητα για κάθε Brand, αλλά και για κάθε Marketing plan που σχεδιάζετε για την επιχείρησή σας.
Σχεδιάστε ένα σπουδαίο Marketing plan, ακολουθώντας 6 απλά βήματα.
Θεωρούμε το λογότυπο και το Brand ως δεδομένα στοιχεία για την επιχείρησή μας. Όμως τι είναι ένα λογότυπο και τι σημαίνει;
Με μια πρώτη ματιά, μας βοηθάει να ξεχωρίσουμε ένα Brand και να μας θυμίσει την ύπαρξή του στην αγορά. Χωρίς ένα λογότυπο, το προϊόν σας απλά, θα εξαφανιστεί!
Δεν υπάρχει επιτυχημένο Brand χωρίς μοναδικό λογότυπο.
Φανταστείτε να ψάχνετε να βρείτε το απορρυπαντικό πλυντηρίου Tide στα ράφια του σούπερ μάρκετ ανάμεσα σε τόσα άλλα, αν δεν υπήρχε εκείνο το μεγάλο πορτοκαλί λογότυπο στη συσκευασία του!
Στο Marketing όμως, προσφέρει πολλά περισσότερα:
- αντιπροσωπεύει σημαντικά στοιχεία του Brand σας και
- σηματοδοτεί τις υποσχέσεις του προς τους πελάτες σας.
Όταν βλέπουμε το πασίγνωστο λογότυπο της Coca–Cola, αμέσως σκεφτόμαστε όλα εκείνα τα συναισθήματα που μας προκαλεί: ευτυχία και νοσταλγία για πολλά γιορτινά ή καλοκαιρινά οικογενειακά τραπέζια που ήταν πάντοτε παρόν ένα “κοκκινόμαυρο” μπουκάλι…

Χαρακτηριστικές είναι και οι διαφημίσεις της τα Χριστούγεννα που σε αγγίζουν συναισθηματικά και πολύ πιθανόν να την έχουμε συνδυάσει και με αυτό το γιορτινό “χρώμα” οι περισσότεροι:
Δεν είναι απίστευτο το πώς μπορεί ένα Brand να συνδυαστεί συναισθηματικά σχεδόν με όλες τις εποχές;
Αποτελεί γεγονός το ότι σχεδόν σε όλους τους πολιτισμούς είναι γνωστή με το λογότυπό της και άλλωστε ο στόχος μας αυτός πρέπει να είναι:
Να αναγνωρίζεται από οποιονδήποτε πολιτισμό και γλώσσα.
Τα λογότυπα βοηθούν στο να διακριθεί μια μάρκα σε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία με βάση:
- το χαρακτηριστικό χρώμα του,
- τον τύπο της γραμματοσειράς και
- το γραφιστικό του design.
Μάθε τι δείχνει για την εταιρεία σου, το χρώμα στο Λογότυπό της!
Δεν πρέπει δύο λογότυπα του ίδιου κλάδου να είναι πανομοιότυπα.


Μπορείτε να φανταστείτε το UPS χωρίς το διακριτικό του καφέ χρώμα ή το Λογότυπο της Apple χωρίς το μήλο;
Εσείς το ξέρατε πως το διάσημο αυτό μήλο… “δαγκώθηκε” για να μη μοιάζει με κεράσι και το μπερδεύει ο κόσμος; Δεν κρύβεται τίποτα το μαγικό πίσω από όλο αυτό. Είναι απλά ένα μήλο. Το μήλο της γνώσης!
Τα Λογότυπα, πυροδοτούν συναισθήματα στο μυαλό μας για το τι αφορά ένα Brand. Δύσκολο να μην επηρεαστείς… αθλητικά όταν δεις το Λογότυπο της Nike:

Μπορεί να μην τα διαβάζουμε συνειδητά, όμως είναι άμεσα συνδεδεμένα με το υποσυνείδητο μας και μας προκαλούν διάφορα συναισθήματα μόλις τα δούμε. Αυτός είναι ο λόγος, που το Λογότυπο είναι σημαντικό και “ζει” μέσα στο Brand σας και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του.
Ως ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης και επιχειρηματίας, πρέπει να σκεφτείτε καλά όσον αφορά την επιλογή του Λογοτύπου σας που θα σας αντιπροσωπεύει, θα τοποθετηθεί σε εξέχουσα θέση στο website σας και όχι μόνο, ενώ θα συνδεθεί συναισθηματικά με το κοινό σας.
Επιλέξτε το χρώμα με σύνεση και βεβαιωθείτε πως είναι μοναδικό στον κλάδο σας και έναν ειδικό τύπο γραμματοσειράς. Το design, φροντίστε να αποπνέει την ενέργεια του brand σας και να την μεταφέρει υποσυνείδητα στον καταναλωτή.
Ο σχεδιασμός του θέλει σκληρή δουλειά, μα το αποτέλεσμα θα σας ανταμοίβει ίσως και για μια ζωή.
Διαβάστε επίσης: Πώς να σχεδιάσεις το τέλειο Λογότυπο για την Επιχείρησή σου
πηγή: entrepreneur.com