28
Ιαν

Κορυφαία Marketing Trends 2016: Τι σημαίνουν για τη μικρή σου Επιχείρηση

Ζούμε σε μια εποχή που προβλέπονται τα πάντα! Από τις προσεχείς εκλογές και το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, μέχρι τα επιτόκια και τις αυξήσεις στην τιμή του πετρελαίου. Φυσικά, όταν πρόκειται για επιχειρήσεις, η πρόβλεψη είναι ζωτικής σημασίας.

Έτσι λοιπόν, ενώ ετοιμάζεις το νέο σχέδιο marketing της επιχείρησής σου για το 2016, ρίξε μια ματιά παρακάτω για να μάθεις ποια θα είναι τα κορυφαία trends—οι κορυφαίες τάσεις του νέου έτους, αλλά και τι μπορεί να σημαίνουν όλα αυτά για τη μικρή ή τη μεγάλη σου επιχείρηση!

Μάθε επίσης, για τα 4 βήματα που πρέπει να γίνουν για ένα σωστό Marketing Plan.

  • Αναζήτηση

Μηχανές Αναζήτησης όπως η Google, Yahoo, Bing κ.ά., χρόνια τώρα έχουν ορισθεί ως οι “οδηγοί” στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, αφού παρουσιάζουν τεράστιο ανταγωνισμό.

Το έτος 2012, η Google δεχόταν ένα τρισεκατομμύριο αναζητήσεις την ημέρα και νωρίτερα μέσα στο 2015, τα στελέχη της εταιρείας δήλωσαν, πως ο αριθμός είναι πολύ μεγαλύτερος τώρα (!) Ωστόσο, οι μεγάλες αυτές μηχανές αναζήτησης, θα αποκτήσουν έναν επιπλέον ανταγωνισμό, με την ευγενική χορηγία των social media

Κοινωνικά Δίκτυα, όπως Facebook και Pinterest, είτε επεκτείνουν τις ικανότητες αναζήτησής τους, είτε το ‘χουν κάνει ήδη. Τι περισσότερο άλλωστε, από το ότι η Google ευρετηριάζει δημόσια tweets από το Twitter. Ευχάριστα νέα λοιπόν για εσένα και τη μικρή σου επιχείρηση, που ήδη κάνεις marketing μέσω social media και άσχημα, αν δεν έχεις ξεκινήσει ακόμα.

Τα Κοινωνικά Δίκτυα, έχουν μετατραπεί σε μία “από στόμα σε στόμαεπικοινωνία, με την οποία μια επιχείρηση μπορεί να επιζήσει και να αναπτυχθεί ή να “πεθάνει” .

Αν η δική σου λοιπόν, μικρή επιχείρηση έχει συγκεντρώσει θετικές κριτικές και ιδιαίτερη αποδοχή από το κοινό στα social media, τότε μέσα στο 2016, δυνητικοί πελάτες θα εντοπίσουν εσένα, αλλά και όλες τις θετικές κριτικές σου, μόνο με μία αναζήτηση στα αγαπημένα τους social sites! Αντίθετα, αν είσαι χαλαρός και αδιάφορος απέναντι στα κοινωνικά δίκτυα ή ακόμα χειρότερα, έχεις αρνητικές κριτικές από τους χρήστες του διαδικτύου, οι δυνατότητες εύρεσης της επιχείρησής σου μέσω αυτών, δε θα βοηθήσουν στις συνολικές προσπάθειές σου για το marketing.

Η καταναλωτική χρήση των social media, ολοένα και αυξάνεται. Οι άνθρωποι, έχουν ήδη τη δυνατότητα να κάνουν τις αγορές τους, να συζητούν για τις αγορές που έκαναν, ακόμα και να σχολιάζουν τον πωλητή μέσω αυτών. Προσθέτοντας λοιπόν και την ικανότητα της αναζήτησης, γίνεται …παιχνιδάκι!

Διάβασε επίσης: Μήπως το Product Marketing έχει πεθάνει;

billionphotos-1854168

 

  • Κινητό Τηλέφωνο

Η κινητή τηλεφωνία, απλά γιγαντώνεται.

Ένα κινητό τηλέφωνο, είναι πάντα εκεί. Είτε ταξιδεύοντας με το τρένο ή το λεωφορείο, περιμένοντας στο αεροδρόμιο ή τρώγοντας σε ένα εστιατόριο. Είναι παντού! Είναι γεγονός, το πόσο εκπληκτικά αυξάνεται ολοένα και περισσότερο η χρήση των κινητών. Μάρτυρες, οι παρακάτω στατιστικές:

— Το 2014, 2.1 δισεκατομμύρια καταναλωτές, είναι πλέον κάτοχοι ενός smartphone, παγκοσμίως.

—Η χρήση του, αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ του συνολικού χρόνου που ξοδεύουν οι άνθρωποι σήμερα.

—Το ογδόντα τοις εκατό των αναζητήσεων που πραγματοποιούνταν στο Διαδίκτυο, πραγματοποιούνταν μέσω smartphones.

—Το 2015, η κίνηση στο Internet μέσω συσκευής κινητού, ξεπέρασε την κίνηση μέσω PC, σύμφωνα με την Google.

Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά για τη δική σου μικρή επιχείριση;

Είναι απαραίτητο πλέον το website σου να διαθέτει Responsive σχεδιασμό, ώστε να προσφέρεις στους πελάτες σου και καταναλωτές εύκολη πρόσβαση στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου, απλά και μόνο μέσω του smartphone τους και με λίγα μόλις κλικ, όποτε αυτοί το θελήσουν! 

Το newsletter σου, επίσης πρέπει να υποστηρίζεται σε συσκευές κινητών τηλεφώνων. Να θυμάσαι, ότι οι χρήστες smartphone, δουλεύουν και έχουν πρόσβαση στα email σου από μικρότερες οθόνες, γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να είναι περιεκτικό, απλό και ευανάγνωστο.

Εσύ γνωρίζεις αν η ιστοσελίδα σου έχει Responsive Design; Μάθε περισσότερα edo1 .

billionphotos-2660203

 

  • Video

Ένα video …χίλιες λέξεις! ίσως και κάτι παραπάνω…

Η καταναλωτική χρήση των online videos αυξάνεται σταθερά με την πάροδο του χρόνου και ενισχύεται ακόμη περισσότερο, μέσω των κινητών τηλεφώνων. Από τη σκοπιά του Marketing, πρόκειται για ένα ισχυρό εργαλείο. Ένα video που κοινοποιείται στα social media ή στο website σου, δίνει τη δυνατότητα στο θεατή να δει πώς μοιάζει το προϊόν σου στην πραγματικότητα, αλλά και τη χρήση του. Παίζει επίσης σημαντικό ρόλο, στην ενίσχυση της αλληλεπίδρασης του χρήστη με την επιχείρησή σου, επιτρέποντάς του να σχολιάσει, να κάνει ερωτήσεις με βάση το video που παρακολουθεί ή ακόμα και να το κοινοποιήσει.

Μια συναρπαστική εξέλιξη για το 2016, θα μπορούσε να είναι η ενσωμάτωση διαφημιστικών videos, στα αποτελέσματα των αναζητήσεων των μηχανών αναζήτησης! Κάποιες μάλιστα από τις μεγαλύτερες αυτές μηχανές αναζήτησης, φέρουν ήδη δοκιμαστικά την ιδέα αυτή. Άρα λοιπόν, φαίνεται πως είναι θέμα χρόνου να πραγματοποιηθεί και αυτό και να μη μείνει απλά και μόνο μια ιδέα. Ενώ όταν ολοκληρωθεί δε, οι μικρές επιχειρήσεις που έχουν ήδη αξιοποιήσει το video marketing, θα βρεθούν πολύ πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές τους, που παραμένουν κολλημένοι αποκλειστικά με το κείμενο.

Διάβασε επίσης: Μπορεί ένα απλό video να μας φέρει λεφτά με το …τσουβάλι;

billionphotos-2338406

 

  • Εφαρμογές—Apps

Ευρετηρίαση εφαρμογών, σημαίνει περισσότερες εφαρμογές, άρα και περισσότερες ευκαιρίες.

Πολλαπλές μελέτες γίνονται γύρω από την ιδέα, οι εφαρμογές σύντομα μια μέρα να ξεπεράσουν ακόμα και τα responsive-website των κινητών τηλεφώνων και να αποτελούν την προτιμότερη μέθοδο αλληλεπίδρασης μεταξύ των χρηστών smartphone και ενός brand. Το πλεονέκτημα της χρήσης εφαρμογών, είναι ολοφάνερο. Παρέχουν την ίδια λειτουργικότητα όπως οι “φιλικές” με τα smartphones ιστοσελίδες, αλλά με extra χαρακτηριστικό, τη διευκόλυνση πρόσβασης του χρήστη. Έτσι, ο χρήστης δε θα χρειάζεται κάθε φορά να πληκτρολογεί στην αναζήτηση το όνομα του website, για να επισκεφθεί το brand που επιθυμεί.

Η Google ήδη ευρετηριάζει εφαρμογές.

Αν τύχει η δική σου εφαρμογή να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, εμφανίζεται αυτόματα ένα κουμπί εγκατάστασής της, προτρέποντας το χρήστη να την εγκαταστήσει. Με την ευρετηρίαση λοιπόν της εφαρμογής, δε σημαίνει πως θα τη βλέπουν απλά και μόνο από εδώ και πέρα οι χρήστες, αλλά και ότι θα αυξάνεται δυνητικά ο αριθμός των χρηστών αυτών, που θα την εγκαθιστούν και στο κινητό τους.

billionphotos-1854171

 

  • Αυτοματοποίηση

Η αυτοματοποίηση στο marketing, θα κρατήσει τον προϋπολογισμό σου σταθερό.

Ένα από τα σπουδαιότερα πλεονεκτήματα της αυτοματοποίησης των εργαλείων του newsletter, είναι πως ανέκαθεν απελευθέρωνε πολύτιμο χρόνο από τον μαρκετίστα. Επεκτείνεται λοιπόν αυτό το όφελος σε ολόκληρο το σχέδιο του marketing της επιχείρησής σου.

Άρα, το Marketing και η αυτοματοποίηση των emails, κάνουν ευκολότερη τη δημιουργία και τον προγραμματισμό τους, φτιάχνοντας τις λίστες των emails σε τμήματα, κάνοντας αυτόματα post αναρτήσεων στα social media, με παρακολούθηση των ανοιγμάτων και της ανταπόκρισης των παραληπτών, κ.ά. Στις μικρές επιχειρήσεις όπου τα άτομα στο τμήμα του marketing είναι ένα ή δύο το πολύ, με την αυτοματοποίηση μπορούν να πετύχουν περισσότερα, χωρίς να αυξηθεί ο προϋπολογισμός τους.

Διάβασε επίσης: Πώς να Κερδίσεις Πελάτες, χωρίς να Ξοδέψεις για το Marketing (Μέρος Δεύτερο)

billionphotos-2668857

 

  • Περιεχόμενο

Το Περιεχόμενο, θα συνεχίσει να θεωρείται ο … “βασιλιάς” . Σχεδόν όλα όσα κάνεις στο Διαδίκτυο, μπορούν να θεωρηθούν ως Content Marketing ή αλλιώς Marketing Περιεχομένου, όταν γίνεται με στόχο την παροχή πληροφοριών, αλλά και το “χτίσιμο” της εμπιστοσύνης με τους τρέχοντες πελάτες σου ή τους μελλοντικούς. Οι καταναλωτές, ανταποκρίνονται συστηματικά σε περιεχόμενο που τους παρέχει χρήσιμες ειδήσεις, διασκεδαστική ενημέρωση και αξία, αλλά δεν είναι οι μόνοι που απαιτούν ποιότητα στο περιεχόμενο.

Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης, έχουν σχεδιαστεί έτσι, ώστε να κρατούν τους marketers στο υψηλότερο επίπεδο ποιότητας. Ως επιβράβευση, τοποθετούνται στην υψηλότερη θέση των αποτελεσμάτων της αναζήτησης.

Οι καταναλωτές, ζητούν ολοένα και περισσότερο, περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται άμεσα στις προσωπικές τους ανάγκες και να τους καλύπτει συγκεκριμένα συμφέροντα.

Ενώ ετοιμάζεις το πλάνο marketing για το 2016, έχε κατά νου κριτήρια αξιολόγησης της ποιότητας του περιεχομένου, αλλά και της προσαρμογής του.

billionphotos-1897898

 

  • Πλήρως Προσωπικό-Εξατομικευμένο Περιεχόμενο

Ένα πλήρως εξατομικευμένο-προσωπικό email marketing! Η Τεχνολογία, το έχει καταστήσει για τους marketers και είναι περισσότερο εφικτό από ποτέ να παράγουν ένα πλήρως προσωπικό περιεχόμενο, όπως emails ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αυτό το γνωρίζουν πλέον οι καταναλωτές πολύ καλά… Με τον τρόπο αυτό, οι προσδοκίες των καταναλωτών για την εξατομίκευση του περιεχομένου ικανοποιούνται, με αποτέλεσμα να ανταποκρίνονται ευκολότερα στο διαφημιστικό υλικό marketing. Η προτίμηση αυτή, οδηγεί στην “έκρηξη” του newsletter.

Στην πραγματικότητα, το 78% των marketers που ερωτήθηκαν, προβλέπεται μέχρι το 2020 όλα τα email ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, θα είναι πλέον προσωποποιημένα. Αυτή τη στιγμή, μία στις τρεις εταιρείες το κάνουν ήδη και 37% , πρόκειται να το ξεκινήσει στο άμεσο μέλλον! Η μικρή σου επιχείρηση μπορεί να πάει μπροστά, προσδοκώντας μελλοντικά οφέλη, αρχίζοντας την προσωποποίηση του email marketing άμεσα.

billionphotos-1641028

 

  • Pop-Ups με …καλό σκοπό!

Ενισχύουν τη λίστα των e-mail σας. Φωτεινά, αναδυόμενα παράθυρα, που εμφανίζονται σε ένα site όταν είσαι ήδη μέσα για κάποιο χρονικό διάστημα ή όταν περνάς το ποντίκι πάνω από συγκεκριμένα τμήματα, όπως τη γραμμή διευθύνσεων του browser. Μπορεί να πιστεύεις ότι προκαλούν σύγχυση στο χρήστη, άλλα τα στοιχεία λένε άλλα. Ενώ μπορεί να ακούγεται ενοχλητικό, αποτελεί μοναδικό τρόπο άμεσης πώλησης. Άλλωστε, μελέτες έχουν δείξει πως αυτά τα φωτεινά, αναδυόμενα παραθυράκια που εμφανίζονται ξαφνικά, έχουν τη δυνατότητα να συλλέγουν τα emails των χρηστών του διαδικτύου, πανεύκολα!

Δουλεύουν για πολλούς λόγους. Για παράδειγμα, όταν ένας χρήστης είναι έτοιμος να βγει απ’ το site σου, τότε συχνά συμβαίνει να εμφανίζονται τα pop-ups! (όταν το ποντίκι του περνάει πάνω από τη γραμμή διεύθυνσης του browser). Τι έχεις να χάσεις, αν τον καθυστερήσεις μερικά δευτερόλεπτα και του ζητήσεις να συμπληρώσει τη διεύθυνση του email του; Τα αναδυόμενα κουτάκια άλλωστε, εξυπηρετούν τον καταναλωτή. Εφόσον επισκέπτεται την ιστοσελίδα σου, άρα ψάχνει και την ευκαιρία να εγγραφεί και να λαμβάνει newsletter σχετικά με προσφορές και νέα της εταιρεία σου.

Έως τώρα, ίσως να παρατήρησες απλά ένα πρότυπο με τις τάσεις αυτές, οι οποίες εξαρτώνται αποκλειστικά και μόνο από διαδικτυακές συμπεριφορές των χρηστών. Το ψηφιακό Marketing, δεν είναι μόνο μία τάση του μέλλοντος, αλλά πώς θα το εφαρμόσει μία επιχείρηση, εδώ και τώρα!billionphotos_subscribe

Η μικρή σου επιχείρηση, μπορεί να θέσει τις βάσεις της για τη διαρκή ανάπτυξή της μέσα στο 2016, εφαρμόζοντας τις παραπάνω τάσεις στο ψηφιακό marketing, ώστε να προκαλέσει το ενδιαφέρον του καταναλωτή και την αφοσίωσή του στο brand σου, στα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.

Διάβασε επίσης: Η επιχείρηση σας ακολουθεί τα Social Trends; 

Εσύ γνωρίζεις αν η επαγγελματική σου ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο υποστηρίζει όλα ή ορισμένα από τα παραπάνω Social Trends 2016;

Μήπως χρειάζεσαι μια αλλαγή ή μια ανανέωση;

πηγή: verticalresponse.com

Κοινοποίηση:

Σχετικά άρθρα

Ετικέτες: , , , , , , , , , , , , ,

Σας άρεσε το blog μας;

Αρέσει σε %d bloggers: