Scroll Top

Μυστικά Επικοινωνίας των Μεγάλων Ηγετών

Κανείς δεν έγινε σπουδαίος επιχειρηματίας, αν δεν έχει αποκτήσει πρώτα μάστερ στην επικοινωνία.

Οι σπουδαίοι επιχειρηματίες, συνδέονται με τους ανθρώπους αρχικά σε συναισθηματικό επίπεδο κάθε φορά που επικοινωνούν. Τα λόγια τους τούς εμπνέουν να επιτύχουν πολλά περισσότερα από όσα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν. Αυτός ο τρόπος επικοινωνίας τους είναι σκόπιμος και υπάρχουν μυστικά που μπορούν να περάσουν αυτό το μήνυμα, άμεσα.

Ενσωμάτωσε τα παρακάτω μυστικά στον τρόπο επικοινωνίας σου και παρατήρησε την επιρροή που ασκείς στους δέκτες σου, να φτάνει στα …ύψη!

Γνωρίζουν το κοινό που απευθύνονται

Δεν ανησυχούν για το αν ακούγονται σημαντικοί, δεν προσπαθούν να επιδεικνύουν την εμπειρία τους, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους. Αντίθετα, επικεντρώνονται στο τι χρειάζεται να ακούσει ο συνομιλητής τους και στο πώς θα περάσουν το μήνυμα, με τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι σε θέση να τους ακούσουν. Αυτό δε σημαίνει ότι θα τους πουν αυτά που θέλουν να ακούσουν, αλλά θα τους πουν τι είναι το καλύτερο και πιο σημαντικό γι’ αυτούς, ακόμα και αν αυτό είναι δυσάρεστο.

Γλώσσα του σώματος

Οι ειδικοί στην επικοινωνία, κάθε φορά που προσπαθούν να μεταδώσουν το μήνυμά τους, παρακολουθούν διαρκώς τις αντιδράσεις των ανθρώπων. “Πιάνουν” αμέσως οποιονδήποτε υπαινιγμό, όπως εκφράσεις προσώπου, αλλά και τη γλώσσα του σώματος, γιατί γνωρίζουν καλά πως κάτι τέτοιο είναι η μόνη ανταπόκρισηκριτική που θα λάβουν από τους περισσότερους ανθρώπους. Χρησιμοποιούν αυτή την τακτική, για να προσαρμόσουν κατάλληλα το μήνυμά τους απλά και μόνο με μια ματιά και ρυθμίζουν το ύφος της επικοινωνίας όπως απαιτείται.

Εντιμότητα

Ο καλύτερος ηγέτης, γνωρίζει πως για να είναι αποτελεσματική οποιαδήποτε επαφή, πρέπει πάνω απ’ όλα να είναι αυθεντική. Οι άνθρωποι, δεν έχουν τη δυνατότητα να αναλύουν την κάθε λέξη που ειπώθηκε ξεχωριστά, προσπαθώντας να διαχωρίσουν την πραγματικότητα από τις αόριστες αναφορές… Όταν δεν είναι σε θέση να δώσει σίγουρες πληροφορίες για κάποιο θέμα, το δηλώνει εξ’ αρχής στο συνομιλητή του, καθώς η μισή αλήθεια “γεννά” την καχυποψία.

Σε ευνοϊκές, αλλά και δύσκολες περιόδους, η εντιμότητα ενισχύει την εμπιστοσύνη.

Αυθεντικότητα

Δεν προσπαθούν να δείχνουν κάτι άλλο από αυτό που είναι. Για παράδειγμα, ο Mark Zuckerberg, ιδρυτής του Facebook, υπάρχει λόγος που παρουσιάζεται στο επενδυτικό του κοινό με φούτερ και τζιν. Οι μεγάλοι ηγέτες, γνωρίζουν πως όταν παραμένουν σταθεροί και αληθινοί σε αυτό που είναι, οι άνθρωποι έλκονται καθαρά και μόνο από το μήνυμα που θέλουν να μεταδώσουν.

Μιλούν με Βεβαιότητα

Δεν προσπαθούν να καλύψουν τα νώτα τους και να γίνονται αμφιλεγόμενοι, ανούσιοι και μετριόφρονες. Θα υψώσουν ανάστημα και θα μιλήσουν άμεσα για το πώς έχουν τα πράγματα ή το πώς θα έπρεπε να είναι.

Μιλούν σε ομάδες ατόμων, απευθυνόμενοι στον κάθε έναν προσωπικά

Σε έναν επικεφαλή, σπάνια δίνεται η ευκαιρία να μιλήσει σε κάθε ένα άτομο προσωπικά. Είτε πρόκειται για ένα meeting, είτε για μια συγκέντρωση ατόμων γύρω-γύρω σε ένα τραπέζι, είτε για ένα γεμάτο αμφιθέατρο. Οι μεγάλοι ηγέτες γνωρίζουν πολύ καλά πώς να κάνουν κάθε άτομο ξεχωριστό, να νιώθει μοναδικό, πως επικοινωνούν μαζί του απευθείας και ότι υπάρχει άμεση ανταπόκριση.

Έχουν αυτιά (και τα χρησιμοποιούν)

Γνωρίζουν πως η επικοινωνία είναι αμφίδρομη, πως έχει δύο κατευθύνσεις και ότι αυτό που θα ακούσουν, συνήθως είναι πολύ πιο σημαντικό από αυτό που θέλουν να πουν. Όταν τους μιλάει κάποιος, δε σκέφτονται τι θα απαντήσουν μετά. Αντιθέτως, ακούνε προσεκτικά και είναι πλήρως επικεντρωμένοι στο να κατανοήσουν αυτό που θέλει να τους πει ο συνομιλητής τους.

“Ήταν λάθος δικό μου” , “Ήμουν λάθος” , “Με συγχωρείς”

Όταν οι μεγάλοι ηγέτες κάνουν ένα λάθος, το παραδέχονται αμέσως! Δεν περιμένουν να το παρατηρήσει κάποιος τρίτος και να το επισημάνει. Διαμορφώνουν μία απολογία με ανάληψη ευθυνών, για τα λόγια και τις πράξεις τους, ακόμα και όταν μπορούν να το καλύψουν και το θέτουν ως ένα ρεαλιστικό ζήτημα, χωρίς δράματα ή ψεύτικη ταπεινοφροσύνη.

Επιζητούν την επικοδομητική κριτική, τα σχόλια

Ποτέ δεν υποθέτουν ότι το μήνυμα που έλαβαν οι άνθρωποι, είναι ακριβώς αυτό που πρέπει. Το τσεκάρουν καλά, για να σιγουρευτούν πως έγινε αντιληπτό σωστά και αν όχι, τότε σε καμία περίπτωση δε φταίει το κοινό! θα αλλάξουν όλα του τα δεδομένα και θα προσπαθήσουν ξανά.

Είναι διορατικοί και ενεργητικοί

Δε χάνουν τον πολύτιμο χρόνο τους, παίζοντας κρυφτό… Αποτρέπουν ταχύτατα τυχών δυσφημίσεις εις βάρος τους. Επίσης, δίνουν σαφείς, συνοπτικούς στόχους, έτσι ώστε οι άνθρωποι να μην αναλώνονται με άχρηστες πληροφορίες.

Οι σπουδαίοι επικοινωνιολόγοι, ξεχωρίζουν ανάμεσα στο πλήθος. Είναι Έντιμοι. Είναι Αυθεντικοί. Ξέρουν να Ακούν. Υπερέχουν στην επικοινωνία και αυτό, επειδή την εκτιμούν. Αυτό είναι ένα πρώτο, κρίσιμο βήμα για να αποκτήσεις κι εσύ master στην επικοινωνία.

Μάθε ποιες είναι οι 10 Απαιτητικές δεξιότητες, που όμως θα σε ανταμείβουν για μια ζωή!

billionphotos-2360653

πηγή: entrepreneur.com