Scroll Top

Online Πώληση: Τέχνη, Επιστήμη ή απλά σκληρή δουλειά;

onlinesales

Κάποιοι, συγκρίνουν το online κατάστημά τους, σαν να πρόκειται για ένα έργο τέχνης! Χρειάζεται πολύ χρόνο, αρκετή δημιουργικότητα και αγάπη, λένε. Μερικοί βέβαια, πιστεύουν πως πρόκειται για μια Επιστήμη που χρειάζεται τις σωστές και ακριβείς δόσεις από το κάθε στοιχείο Χ και Υ, ώστε να παραχθεί …ηφαιστειακή έκρηξη των πωλήσεων! Ενώ λίγοι είναι εκείνοι οι παλιομοδίτες, που πιστεύουν ακόμα στην σκληρή δουλειά.

Η καθοριστική γραμμή εδώ όμως, είναι πως για τον επιχειρηματία που δεν είχε ποτέ ξανά στη ζωή του ένα e-shop που να αντιπροσωπεύει την επιχείρησή του, μια από τις παραπάνω επιλογές, ίσως να είναι και η απάντηση που χρειάζεται. Ωστόσο, εκείνοι που δουλεύουν χρόνια ολόκληρα και έχουν ιδρώσει να φτάσουν σε ένα αξιοπρεπή σημείο την επιχείρησή τους και ξαφνικά βλέπουν όλα όσα έχτισαν να καταρρέουν και το επιστημονικό τους πείραμα να εκρήγνυται στο πρόσωπό τους, γνωρίζουν πλέον και το έχουν εμπεδώσει, πως η online πώληση, δεν είναι τίποτα παραπάνω από τον συνδυασμό Τέχνης, Επιστήμης, αλλά και σκληρής δουλειάς!

Ανοίγω e-shop! Τι Χρειάζομαι ακριβώς;

Έναρξη!

Είτε ξεκινάς τώρα την επιχείρησή σου, είτε είσαι ένας έμπειρος πλέον online marketer και σκέφτεσαι την online πώληση συνεχώς, θα πρέπει να εξετάσεις ή να επανεξετάσεις, τουλάχιστον κάθε έξι μήνες, τους παρακάτω 5 κρίσιμους παράγοντες:

1. Η Ιδέα σου ή το Προϊόν σου, έχουν …πέραση;

Πολλοί είναι εκείνοι που παραπονιούνται, ” Γιατί οι πωλήσεις μου πάνε από το κακό στο χειρότερο; ” ενώ ταυτόχρονα εσύ σκέφτεσαι: ” Κανείς από όλους αυτούς που σε αγαπούν, δεν σου είπαν πόσο απαίσιο είναι εκείνο το προϊόν σου στην πρώτη θέση; ”

Ναι, το Διαδίκτυο είναι ένας τεράστιος παιδότοπος, όπου ένας παράξενος άνθρωπος, βρίσκει ένα παράξενο προϊόν, ενώ όλο αυτό οδηγεί σε μια παράδοξη συναλλαγή, η οποία εξακολουθεί να οδηγεί στο χρήμα. Πριν όμως αποφασίσεις να επενδύσεις τα χρήματά σου στο ψηφιακό marketing, είτε σε κάποια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, πρέπει να δαπανήσεις χρήματα για να ερευνήσεις και να αποφασίσεις, αν η αγορά στην οποία απευθύνεσαι για το προϊόν σου, εξακολουθεί να λειτουργεί. Εφόσον λειτουργεί, οφείλεις να αποφασίσεις ποιος είδος προϊόντος σου, θα μπορέσει να αναπαραχθεί παγκοσμίως και ποιοι από τους ανταγωνιστές σου το κάνουν ήδη, ώστε να τους “χτυπήσεις”.

Διάβασε επίσης, Είναι υγιής ο Ανταγωνισμός στην Επιχειρηματικότητα;

2. Τι ρόλο παίζει η Στρατηγική Marketing στην Επιχείρησή σου;

Πολλοί είναι επίσης εκείνοι, που σπαταλούν χρήματα και χρόνο σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες κάθε είδους, χωρίς να έχουν καθορίσει μία σαφή επιχειρηματική στρατηγική για την επιχείρησή τους εξ’ αρχής:

 – Με ποια κριτήρια διαμόρφωσες την τιμή του Χ προϊόντος;

Με ποιον τρόπο θα διαφέρεις από τους ανταγωνιστές σου;

 – Με ποιον τρόπο θα προσελκύσεις νέους πελάτες, αλλά θα διατηρήσεις και τους ήδη υπάρχοντες;

 – Ποια εργαλεία marketing ή πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, μπορείς να υποστηρίξεις οικονομικά αυτή τη στιγμή, αλλά να έχουν και δυνατότητα εξέλιξης στο μέλλον;

 – Πώς θα καταφέρεις να στηρίξεις την επερχόμενη ανάπτυξη της επιχείρησής σου;

Αν κατάφερες να απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις και με βάση αυτές έχτισες ένα επιχειρηματικό σχέδιο, τότε μάλλον είσαι πανέτοιμος για …επίθεση στην αγορά! Εφόσον έχεις τις απαντήσεις πλέον στην πραγματική ζωή, ώστε να αποδείξεις ή και να διαψεύσεις τα μέρη από τα οποία αποτελείται το επιχειρηματικό σου σχέδιο, τότε είσαι έτοιμος να ενώσεις τα μέρη του επιστημονικού πλέον τύπου, μέχρι να δεις τα πρώτα θετικά αποτελέσματα.

Μάθε ποιες είναι οι 3 Ολέθριες Στρατηγικές Marketing, για την επιχείρησή σου.

3. Πώς θα Ξεχωρίσεις;

Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι μπορεί να μην είσαι ο μόνος που πουλά ένα ζευγάρι κάλτσες Nike στο Διαδίκτυο; Άρα, τι μπορεί να είναι εκείνο το στοιχείο που θα σε κάνει να ξεχωρίσεις μέσα σε όλους εκείνους που πουλούν επίσης τις ίδιες κάλτσες; Δε μπορείς να διαπραγματευτείς με την τιμή, γιατί πιθανόν να έχει ελάχιστη διαφημιζόμενη τιμολόγηση.

Τι άλλο μπορεί να είναι αυτό που λόγω του brand σου, της εμπειρίας σου ή των προσφορών σου, θα τραβήξει κάποιον να έρθει στο site σου και να πραγματοποιήσει τις αγορές του online; Το Διαδίκτυο, είναι ένα τεράστιο ανεξέλεγκτο μέρος, που αν δεν τοποθετήσεις τον εαυτό σου εκεί μέσα με έναν μοναδικό τρόπο, το πιο πιθανό είναι να χαθείς στο χάος των διαδικτυακών αναζητήσεων.

Έχε στο μυαλό σου, πως αν για εσένα κάτι έχει τρομερή αξία, δε σημαίνει πως θα προσελκύει και τις αγορές και θα γίνει και η πηγή των εσόδων σου. Στην πραγματικότητα, πιθανόν να σου κοστίσει περισσότερο. Για παράδειγμα, πες ότι το ομορφότερο κορίτσι στον κόσμο, έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο πουλάει μόνο προϊόντα που παράγονται στις Η.Π.Α. ώστε να συμβάλλει στην προώθηση και ανάπτυξη της δουλειάς, από το σπίτι. Συγχαρητήρια και μπράβο της που έχει αναλάβει μια τέτοιου είδους αποστολή, μα δεν έχει την πλήρη επίγνωση του πόσο περίπλοκο και δαπανηρό είναι να εξειδικευθεί στο συγκεκριμένο τμήμα στην αγορά, όταν υπάρχουν παράλληλα εκατομμύρια άλλοι τόσοι που είναι πραγματικά παθιασμένοι με αυτό, όπως εκείνη. Το αποτέλεσμα θα είναι να περάσει όλη της ζωή ξοδεύοντας τις οικονομίες της για αυτόν τον σκοπό, αλλά πάντα να βγαίνει εκτός προϋπολογισμού. Μην κάνεις ποτέ αυτό το λάθος!

strategy_redperson

4. Marketing Plan και Προϋπολογισμός

Δεν παίζει ρόλο εδώ πόσο σπουδαίο ή επαναστατικό είναι το προϊόν σου. Αν δεν έχεις έναν ρεαλιστικό προϋπολογισμό για την επιχείρησή σου εξ’ αρχής για τις φάσεις ανάπτυξης και εκκίνησης, ο κόσμος το πιθανότερο να μην γνωρίσει ποτέ αυτό που πουλάς. Αν έχεις έναν προϋπολογισμό, για να είμαστε ρεαλιστές, πρέπει να τον διπλασιάσεις. Για να “χτυπήσεις” ανταγωνιστική τιμή για το προϊόν σου μετά από έρευνα στην αγορά του Διαδικτύου, κάποιες φορές χρειάζεται το προϊόν σου να αγοραστεί χονδρικής, ώστε να μειωθούν τα έξοδα.

Μπορεί εκείνη η φθηνή πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιείς, να σου δώσει τα απαραίτητα εργαλεία και να οδηγήσει πραγματικά σε πωλήσεις; Θα σου μείνουν καθόλου χρήματα, για να κάνεις τη σκληρή δουλειά της προώθησης και της απόκτησης κοινού; Οι περισσότερες επιχειρήσεις, υποτιμούν το ποσό των χρημάτων που θα χρειαστεί να δαπανηθεί. Έτσι λοιπόν, εφόσον το marketing plan της επιχείρησής σου είναι έτοιμο, αναμένεται ο προϋπολογισμός σου να διπλασιασθεί άμεσα και άρα να έχεις ένα σχέδιο για τη συνέχεια και το πώς θα έχεις πρόσβαση σε περισσότερα κεφάλαια, όταν αυτό είναι απαραίτητο.

Πώς θα κερδίσεις πελάτες, χωρίς να ξοδέψεις για το marketing;

5. Θα χάσεις τον ύπνο σου

Δε σημαίνει πως ένα e-shop θα είναι και κάτι απλό και εύκολα διαχειρίσιμο, παράλληλα με το φυσικό σου κατάστημα και το καθημερινό ωράριο εργασίας σου. Εκείνοι που πασχίζουν και προσπαθούν για ένα συμπληρωματικό εισόδημα για την επιχείρησή τους, με το να φτιάχνουν παράλληλα το ηλεκτρονικό τους κατάστημα, πραγματικά αξίζουν …συγχαρητήρια! Θα χρειαστεί δουλειά. Πολλή σκληρή δουλειά.

Ο σχεδιασμός και η προετοιμασία του site σου, είναι ένα πράγμα. Στη συνέχεια, θα πρέπει να έχεις ένα marketing plan. Εξυπηρέτηση πελατών, διακοπές, κλπ. Οι πελάτες να θυμάσαι πως θυμώνουν και δυσανασχετούν όταν η εξυπηρέτησή τους δεν είναι άμεση και δεν παίρνουν τις απαντήσεις που χρειάζονται, άμεσα. Άρα, θα πρέπει να διαχειριστείς κατάλληλα και το κόστος του νέου προσωπικού που θα προσλάβεις στην επιχείρησή σου, μερικής είτε πλήρης απασχόλησης, που θα σε βοηθήσει να ανασάνεις και να διαχειριστείς καλύτερα την επιχείρησή σου.

Μερικές φορές, ο επιστήμονας, προσθέτει λίγη παραπάνω δόση από το μείγμα Χ στο Υ, με …θεαματικά αποτελέσματα!

Ή ο καλλιτέχνης, πουλάει τελικά ό, τι πιο παράξενο προϊόν του είπαν οι άλλοι πως δεν θα το πουλήσουν και δεν θα πιάσει και το μετατρέπει στην μεγαλύτερη “τρέλα” της διαδικτυακής αγοράς!

Βέβαια δεν συμβαίνει πάντα κάτι τέτοιο. Πρόκειται όμως για εκείνες τις εξαιρέσεις του κανόνα, που κάνουν τη μεγάλη διαφορά!

Μην τα παρατάς και μην απογοητεύεσαι. Να είσαι ρεαλιστής και προετοιμασμένος πάντοτε να εκτελέσεις το επιχειρηματικό σου σχέδιο και ποτέ δεν ξέρεις που θα σε οδηγήσει!

πηγή: entrepreneur.com

Related Posts