Scroll Top

Στοχεύοντας σωστά την κατάλληλη αγορά-στόχο για την επιχείρησή σας

target marketing

Το Internet Marketing είναι ένας πολύ καλός και συναρπαστικός τρόπος να προωθήσετε την επιχείρησή σας και να στοχεύετε σε νέους πελάτες και περισσότερες πωλήσεις.

Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι ακόμη και η καλύτερη marketing καμπάνια θα αποτύχει αν δεν στοχεύσετε τη σωστή αγορά.

Πάρτε το χρόνο σας, σκεφτείτε σωστά και εντοπίστε γρήγορα και με ακρίβεια τη σωστή αγορά-στόχο που ταιριάζει στην επιχείρησή σας. Πάμε να δούμε πώς:

Στόχος που πρέπει να επιτευχθεί

Το να κατανοήσετε την αγορά-στόχο σας είναι το κλειδί των επιτυχημένων marketing διαφημίσεών σας. Αν δεν γνωρίζετε ποιος αγοράζει από εσάς και τι είναι αυτό που τον παρακινεί να αγοράσει, πώς θέλετε να εντείνετε το ενδιαφέρον τους για το προϊόν ή την υπηρεσία σας;

Για να το καταφέρετε, υπάρχουν τρεις απλές ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσετε στον εαυτό σας. Οι απαντήσεις αυτές όχι μόνο θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε την αγορά-στόχο σας, αλλά θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε και τον τρόπο προώθησης της επιχείρησής σας σωστά.

Ποιοι είναι οι ήδη υπάρχοντες πελάτες μου;

Ο ευκολότερος τρόπος να προσελκύσετε νέους πελάτες είναι να εξετάσετε τους ήδη υπάρχοντες. Το προϊόν ή η υπηρεσία σας είχε αρκετή αξία και οι άνθρωποι αυτοί αγόρασαν από εσάς και είναι το καλύτερο στοιχείο για το τι είδους κοινό πιθανότατα θα πρέπει να στοχεύσετε στην επόμενη marketing καμπάνια σας.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν πελάτες που αγοράζουν από αυτούς για πολλούς και διάφορους λόγους. Για παράδειγμα, αν είστε οδοντίατρος τότε σίγουρα έχετε κάποιους ασθενείς που έρχονται κάθε έξι μήνες για τακτικό καθαρισμό, ενώ άλλοι μπορεί να έρθουν μόνο όταν πονόδοντο που χρειάζονται να ελέγξετε.

Το καλό marketing αποφέρει το σωστό είδος πωλήσεων και κερδοφόρες επιχειρήσεις που έχουν πελάτες επί μονίμου βάσεως.

Λάβετε τα πιο σημαντικά στατιστικά στοιχεία των πελατών σας.

Γιατί χρησιμοποιούν το προϊόν ή την υπηρεσία σας;

Αν μάθετε αυτό, μπορείτε να υπολογίσετε ποια πρέπει να είναι η αγορά-στόχος σας και πώς να προωθήσετε τις προσφορές σας. Αν λοιπόν η αγορά-στόχος σας έχει τις ίδιες ανάγκες σε έναν μεγάλο βαθμό, τα πράγματα για την επιχείρησή σας και την προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών σας θα είναι απλά.

Τι πουλάω;

Εκτός από το να γνωρίζετε ποιοι είναι οι καλύτεροι πελάτες σας αυτή την περίοδο, είναι εξίσου σημαντικό να σκεφτείτε τι πουλάτε.

Διαφορετικές προσφορές, απευθύνονται σε διαφορετικά άτομα για διαφορετικούς λόγους, επομένως πρέπει να θέσετε τις αντίστοιχες αγορές-στόχους. Το να προσπαθείτε να προωθήσετε διαφορετικά πράγματα στην ίδια αγορά και με την ίδια τακτική, σπάνια πιάνει.

Ας φανταστούμε ότι πουλάτε μπισκότα και προσθέσατε πρόσφατα νέο προϊόν, τα μπισκότα χωρίς γλουτένη και θέλετε να ξεκινήσετε να τα προωθείτε μεσω marketing.

Πόσο καλά θα λειτουργήσει η τακτική προώθησης των μπισκότων με βάση την υγεία στους τακτικούς πελάτες σας;

Οι περισσότεροι δεν αγοράζουν μπισκότα επειδή είναι υγιεινά, αλλά επειδή είναι νόστιμα. Εκείνοι που αγοράζουν υγιεινά μπισκότα χωρίς γλουτένη, είναι μια τελείως διαφορετική αγορά-στόχος, η οποία ενδιαφέρεται περισσότερο για τα συστατικά παρά για τη γεύση.

Οι πιθανότητες είναι, αν προσπαθήσετε να εμπορευτείτε υγιή μπισκότα σε μια αγορά-στόχο που νοιάζεται για τη γεύση, δεν θα πωλούν πολύ καλά. Ομοίως, εάν προσπαθήσετε να εμπορευτείτε κανονικά μπισκότα σε ένα ακροατήριο συνειδητό υγείας, δεν θα πωλούν καλά ούτε.

Το κόλπο είναι να ταιριάζει αυτό που πουλάτε σε αυτόν που το πουλάτε. Όχι δηλαδή να ταιριάζει μόνο το μήνυμα που στέλνετε με το προϊόν ή την υπηρεσία σας, αλλά και το κοινό-στόχος σας με το προϊόν/υπηρεσία σας.

Πώς δουλεύουν οι ανταγωνιστές μου;

Ένας τρόπος να επιλέξετε μια αγορά-στόχο, είναι να δείτε ποιους στοχεύουν οι ανταγωνιστές σας. Αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να ανταγωνίζεστε για την ίδια αγορά-στόχο, αλλά μια έρευνα πάνω στο πώς κινείται ο ανταγωνισμός μπορεί να σας μάθει πολλά.

Για παράδειγμα, σε μία διαφήμιση ένα γυμναστήριο προσφέρει προπονήσεις kickboxing σε ένα ευέλικτο πρόγραμμα. Ποια είναι η αγορά-στόχος τους εδώ; Δυναμικοί, πολυάσχολοι άνθρωποι που χρειάζονται ευελιξία στην καθημερινότητά τους.

  • Πρώτον, μπορείτε να στοχεύσετε στο ίδιο κοινό και να προσπαθήσετε να προσφέρετε κάτι που δεν προσφέρει αυτό το γυμναστήριο, όπως ένα πρόγραμμα αεροβικής γυμναστικής.
  • Δεύτερον, μπορείτε να δοκιμάσετε να απευθυνθείτε στο κοινό που αναζητά χαλαρότητα και ευεξία, όπως η γιόγκα.
  • Τρίτον, μπορείτε να δοκιμάσετε να προσφέρετε χαμηλότερη τιμή, έναν personal trainner ή οτιδήποτε θα διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό.

Ο τρόπος με τον οποίο οι ανταγωνιστές σας επιλέγουν να διαφημίζονται, σας λέει πολλά για την αγορά-στόχο τους, η οποία μπορεί να σας βοηθήσουν να επιλέξετε ποια αγορά θα στοχεύσετε εσείς στην επόμενη marketing καμπάνια σας!

Είναι η αγορά-στόχος μου αρκετά μεγάλη;

Τελευταίο ερώτημα στον εαυτό σας είναι, “Πόσο μεγάλη είναι η αγορά-στόχος μου;

Όσο πιο ειδικευμένοι είστε με το κοινό-στόχο σας, τόσο πιο μικρό θα είναι.

Είναι εύκολο να δημιουργήσετε στοχοθετημένες, αποτελεσματικές καμπάνιες για μικρά ακροατήρια, αλλά το κοινό σας πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο, για να δικαιολογεί το χρόνο και την προσπάθειά σας.

Όταν αφιερώσετε χρόνο για να επιλέξετε τη σωστή αγορά-στόχο για την επιχείρησή σας, οι marketing καμπάνιες σας θα είναι τελικά πιο στοχευμένες και αποτελεσματικές από ποτέ!

Related Posts