Scroll Top

Τι είναι το B2B;

Το B2B σημαίνει Business to Business και αφορά τις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων.

Αποτελεί την offline φυσική αλλά και ONLINE πώληση υπηρεσιών και προϊόντων από μια επιχείρηση σε μια άλλη.

Το B2B λοιπόν, σημαίνει  Business to business. Η μορφή της πώλησης μεταξύ των επιχειρήσεων είναι είτε ο αγοραστής/επιχείρηση να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες ή προϊόντα, είτε να τις μεταπουλήσει.

Για παράδειγμα έχουμε ένα Super Market. Το Super Market πουλάει προϊόντα σε πελάτες ιδιώτες, άρα έχει σχέση Business to Customer (B2C). Όμως το Super Market αγοράζει για παράδειγμα γάλα, από Εταιρεία Παραγωγής Γάλακτος. Άρα η σχέση του Super Market με την Εταιρεία Παραγωγής Γάλακτος είναι Business to Business δηλαδή B2B.

Ένα B2B website, βοηθά μια επιχείρηση να πουλήσει μέσω διαδικτύου τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της και να ενημερώνει τις υπόλοιπες επιχειρήσεις για τα νέα του κλάδου.

Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο και σε αυτήν την αγορά. Οι στρατηγικές marketing των εταιρειών B2B στηρίζονται στα social media. Μέσω αυτών, όλο ένα και περισσότεροι επαγγελματίες προωθούν τις επιχειρήσεις τους στο διαδίκτυο καθημερινά.

Σήμερα, το πιο στοχευμένο Online δίκτυο B2B επιχειρήσεων είναι το Corplace.

Η επανάσταση του σύγχρονου B2B marketing από το 1981

1981: Η IBM παρουσιάζει τον προσωπικό υπολογιστή PC.

1984: Ξεκινά το Guerrilla marketing (διαφήμιση στο δρόμο με τα μέσα μεταφοράς και αφίσες)

1985: Εκρήγνυται η διαφημιστική εκτύπωση λόγω της χρήσης των προσωπικών υπολογιστών και των ευκολιών που παρέχουν.

1988: Το άμεσο email, και το χτίσιμο λίστας γίνονται πρόδρομοι του CRM.

1994: Σπαμ – Η δικηγορική εταιρεία Canter & Siegel στο Φοίνιξ, διαφημίζουν τις υπηρεσίες τους δημοσιεύοντας ένα μήνυμα  τους σε χιλιάδες newsgroup. Ακριβώς όπως τα πρώτα αυτοματοποιημένα μεγάλου εύρους αποστολής email.

1995: Ξεκινούν οι μηχανές αναζήτησης AltaVista και Yahoo.

1996: Πρώτη φορά χρήση του όρου “Content Marketing” από τον John F. Oppedahl ο οποίος ηγήθηκε Αμερικανών δημοσιογράφων για εκδότες εφημερίδων.

1997: Ξεκινάει το Ask.com γνωστό ως Ask Jeeves. Ο χαρακτήρας βασιζόταν στον υπηρέτη Jeeves του Bertie Wooster, στο μυθιστόρημα του P. G. Wodehouse.

1997: Ξεκινάει τον Σεπτέμβριο του 1997 το Slashdot, ένα δημοφιλές μέχρι και σήμερα blog τεχνολογίας.

1998: Ξεκινάει η Google με την χρήση του PageRank, την μέτρηση που καθορίζει την κατάταξη των ιστοσελίδων στις αναζητήσεις.

1999: Ιδρύεται η Eloqua. Ξεκινάει το Salesforce.com ως κύριος παίκτης στον χώρο των SaaS CRM.

2000: Ξεκινάει το PPC/Adwords με 350 πελάτες – στοχεύοντας σε λέξεις κλειδιά και απόδοση πωλήσεων μέσω πιστωτικής κάρτας.

2001: Ιδρύεται το ReadyTalk μια από τις πρώτες εταιρείες που προσφέρουν Web Conferencing και Webinars.

2003: Η αυγή  των Social Media. Ξεκινάει το Linkedin.

2004: Ξεκινάει το Thefacebook

2005: Το Google Analytics αρχίζει να μετράει επισκεψιμότητα. Διαφημίσεις Remarketing για τους χρήστες που έχουν επισκεφθεί την ιστοσελίδα σας.

2005: Ξεκινάει το YouTube.

2006: Ξεκινάει το Twitter.

2007: Η Apple διανέμει το πρώτο iPhone.

2009: Τα έσοδα διαφημίσεων του facebook φτάνουν τα 764 εκ.$ λόγω του ότι εφαρμόζουν περισσότερη στοχευμένη διαφήμιση.

2009: Ξεκινάει το Google Instant για εμφάνιση αποτελεσμάτων αναζήτησης επιτόπου.

2010: To Αυτοματοποιημένο Marketing είναι πια βιομηχανία με 110 γνωστούς παρόχους.

2011: Ξεκινάει το Google+ και το Linkedin δημοσιεύει λίστα με τα πιο σημαντικά social δίκτυα για B2B marketers.

2012: Το Facebook αγγίζει τα 5,85δις$ σε έσοδα. Εισάγει τα mobile ads, Social Graph και εμφανίζει στοχευμένα ads στο news feed.

2013: Η δημιουργία υψηλά στοχευμένου marketing περιεχόμενου αποτελεί σημαντικότατο παράγοντα στο B2B marketing.

2014: Ξεκινάει το Corplace. Η χρήση κινητών στις ΗΠΑ ξεπερνάει το 55%. Το Content Marketing φτάνει στο απόγειο του. Το 93% των B2b marketer χρησιμοποιεί Content marketing.

 

Related Posts