Ελληνική Αγορά Εργασίας & News

Τι προκαλεί τους ανθρώπους να κλικάρουν;

bgr

Τρόποι να φτιάχνεις ακαταμάχητα CTA στα άρθρα σου και την ιστοσελίδα της επιχείρησής σου!

«Διάβασε περισσότερα ΕΔΩ» …

«Απόκτησέ το ΣΗΜΕΡΑ» …

Αν αφιερώνεις χρόνο σερφάροντας στο διαδίκτυο για οποιονδήποτε λόγο, τότε σίγουρα θα έχεις δει αυτά τα λεγόμενα CTAs διαδραστικά κουμπιά και θα έχεις καταλάβει επίσης, γιατί έχουν τόσο μεγάλη επίδραση στο κοινό.

Θα τα έχεις δει να χρησιμοποιούνται εύστοχα και κατάλληλα ορισμένες φορές, άρα και αποτελεσματικά.

Ωστόσο, άλλες φορές χρησιμοποιούνται λανθασμένα και χωρίς λογική… Αν παλεύεις να ανακαλύψεις τι είναι επιτέλους αυτό που κάνει έναν άνθρωπο να κλικάρει, για να αλλάξεις τα δεδομένα στο site σου ή επιδιώκεις απλά να ενισχύσεις το «παιχνίδι» με τα CTAs, τότε:

  • Πρώτο βήμα είναι να μάθεις τι είναι αυτό που θα τα κάνει ακαταμάχητα και ποιος είναι ο τύπος CTA τελικά, που θα αποφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

billionphotos-1094446

4 Θεμελιώδεις Αρχές για ένα Εύστοχο CTA

Για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να διαθέτει τα παρακάτω βασικά χαρακτηριστικά:

  • Πρέπει να γίνεται εύκολα αντιληπτό. Αν κάποιος βρίσκει στη σελίδα σου αποκλειστικά και μόνο εκστρατείες προώθησης διαφημίσεων, ενώ ο τρόπος που τον καθοδηγείς του προκαλεί σύγχυση, τότε το μόνο σίγουρο είναι ότι θα απογοητευθεί και θα αποχωρήσει. Ισχύει για αναρτήσεις στα blogs ή στην ιστοσελίδα της επιχείρησής σου. Για να αποτρέψεις να συμβεί κάτι τέτοιο, βεβαιώσου ότι τα CTAs βρίσκονται σε μια εύκολα αναγνωρίσιμη μορφή (ως μία απλή γραμμή κειμένου ή ως ένα απλό διαδραστικό κουμπί) και ότι έχει μια λογική συνοχή με το όλο περιεχόμενο – για μία ανάρτηση στο blog, που σχετίζεται με μία υπηρεσία ή ένα προϊόν που προσφέρεις, θα πρέπει να εφαρμόσεις ένα CTA, που θα οδηγεί τον αναγνώστη στο να αγοράσει τις υπηρεσίες αυτές ή το προϊόν. Αυτό τον βοηθά να αναγνωρίζει το κουμπί και άρα, να χρησιμοποιήσει αυτό που τον ενδιαφέρει πραγματικά.
  • Πρέπει να προκαλεί ενδιαφέρον. Για να είναι αξιόλογο και να το κλικάρουν, το CTA θα πρέπει να προκαλεί ενδιαφέρον! Πράγμα που σημαίνει δραστικές και αδιάσειστες εντολές που πραγματικά ισχύουν, που θα τραβούν την προσοχή του αναγνώστη και πάνω από όλα σύντομες.
  • Πρέπει να είναι λογικά τοποθετημένο. Γράφεις ένα σπουδαίο post για το Blog σου και σκοπός σου είναι να οδηγήσεις τον αναγνώστη να αγοράσει τις υπηρεσίες ή το προϊόν σου; Μη βάλεις το CTA κουμπί σου στην αρχή του κειμένου, αλλά τοποθέτησέ το στο τέλος, αφού οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν φτάσει ως εκεί και θα το δουν σίγουρα. Για να είναι αποτελεσματικό, πρέπει να τοποθετηθεί εκεί όπου πιθανότατα θα κοιτάξει ο αναγνώστης αμέσως μετά την ανάγνωση του κειμένου.
  • Πρέπει να είναι τοποθετημένο σε εμφανή σημείο. Αυτό πάει «πακέτο» με το προηγούμενο! Ακριβώς όπως δεν πρέπει το CTA να τοποθετηθεί στην αρχή του post, έτσι δεν πρέπει να το βάλεις κάπου ενδιάμεσα στο κείμενο, ανάμεσα σε παραγράφους και υποκεφαλίδες. Θα προκαλέσει σύγχυση στον αναγνώστη:

Να κλικάρω εδώ;

Να συνεχίσω την ανάγνωση;

Τι ακριβώς συμβαίνει;

Θα χάσω το κείμενο που διαβάζω ήδη;

Απέτρεψέ το, μετατρέποντας το CTA ως μία ξεχωριστή ενότητα, με αρκετό κενό χώρο γύρω του. Για παράδειγμα, μπορείς να το τοποθετήσεις σε ένα πλαίσιο ή να το διαχωρίσεις από το υπόλοιπο κείμενο, αφήνοντας μία γραμμή κενό. Κάνε ό, τι θεωρείς εσύ καλύτερο, αρκεί να τραβάει την προσοχή του κοινού από μόνο του!

billionphotos-2109622

Φτιάξε εντυπωσιακά CTAs

Τακτικές που έχουν σίγουρο αποτέλεσμα

Πριν ξεκινήσεις να φτιάξεις το CTA σου, θα πρέπει να γνωρίζεις πως υπάρχουν ήδη ορισμένες δοκιμασμένες-αυθεντικές τακτικές, που λειτουργούν πάντα. Αυτές οι τακτικές λειτουργούν με βάση την ανθρώπινη ψυχολογία, αυξάνοντας το αίσθημα του επείγοντος, της ανεπάρκειας, προκαλώντας ενθουσιασμό ή προωθώντας τη χρησιμότητα και την αξία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Δοκίμασε τις παρακάτω ευχάριστες CTA «συνταγές«

1. Πρόσφερε περισσότερες πληροφορίες

Αν κάποιος έχει παραμένει στην ιστοσελίδα σου και κλικάρει στο CTA Button σου, σημαίνει πως είναι πολύ ευχαριστημένος με αυτά που βλέπει. Το «Μάθετε περισσότερα»  δουλεύει, γιατί είναι σύντομο όσο χρειάζεται και ενδιαφέρον! Ωστόσο, παρέχει στον αναγνώστη αυτό ακριβώς που θέλει: περισσότερες ποιοτικές πληροφορίες. Να παρέχεις αρκετές πληροφορίες πριν από αυτό το σημείο, ώστε να θέλει ο αναγνώστης να μάθει ακόμα περισσότερα. Κατά πάσα πιθανότητα, σε εμπιστεύεται ως μια αξιόπιστη πηγή πληροφοριών, άρα το σίγουρο είναι να κλικάρει στο «Μάθετε περισσότερα» , ώστε να κατευθυνθεί και σε άλλα σχετικά σημεία του site σου.

Αυτή η μέθοδος CTA, είναι ιδανική για αυτούς που χρησιμοποιούν μία τακτική πολλαπλών βημάτων για τις πωλήσεις τους, ώστε να οδηγούν τον αναγνώστη στην αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους.billionphotos-2326831

2. Δώσε εντολή

Ένα CTA όπως «Ξεκίνα ΤΩΡΑ» , παρέα με μια συνοπτική φράση για το τι θέλει να κάνει ο αναγνώστης, τι θέλει να μάθει, πώς πρέπει να ενεργήσει, είναι ιδανικό για επιχειρήσεις που θέλουν να προκαλέσουν περισσότερες εγγραφές, περισσότερα downloads ή να καταφέρουν το engagement των πελατών. Να θυμάσαι όμως, πώς όταν πρόκειται για ένα τέτοιου είδους CTA, πρέπει οπωσδήποτε να παρέχεις στον ιστότοπό σου εκπαιδευτικό περιεχόμενο, ώστε οι πελάτες σου να ξέρουν ακριβώς περί τίνος πρόκειται, προτού εγγραφούν. billionphotos-949978

Χρησιμοποιώντας ένα οποιοδήποτε CTA, «Ξεκίνα ΤΩΡΑ» ή «Εγγράψου ΕΔΩ» , επηρεάζεται το ένστικτο της ανταπόκρισης στον άνθρωπο, πράγμα που σημαίνει ότι ενισχύεις την προσωπικότητα τους με υπευθυνότητα, εγκυρότητα και οργάνωση, κατευθύνοντάς τους στο να κλικάρουν. Άλλωστε, στους ανθρώπους αρέσει να τους θεωρούν υπεύθυνους, οργανωμένους και έγκαιρους. Άρα, ενεργούν με έναν τρόπο ώστε να ενισχύουν την εικόνα τους αυτή. Επομένως, ένα CTA του τύπου «Δράσε ΤΩΡΑ» , είναι σίγουρο πως θα προκαλέσει τον αναγνώστη να …δράσει!

3. Το αίσθημα του επείγοντος

Αν έχεις δει ποτέ κάποιο τηλεοπτικό διαφημιστικό spot, θα έχεις παρατηρήσει πως μία από τις κύριες τακτικές που χρησιμοποιούν, είναι η μέθοδος του: «Βιάσου! δεν έχεις πολύ χρόνο ακόμα!» . Αν και η συγκεκριμένη μορφή marketing είναι κάπως ξεπερασμένη, οι συντάκτες των διαφημιστικών αυτών spot, ποντάρουν στο να παροτρύνουν τους πελάτες να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, άμεσα.  Είναι ένας πολύ καλός τρόπος, να εμπνεύσεις το αίσθημα του ανταγωνισμού και του ενθουσιασμού στον πελάτη. Η λέξη «σήμερα» , έχει σχεδόν την ίδια έννοια με τη λέξη «τώρα» , καθώς κάνει την υπόσχεση να φαίνεται πολύ άμεση και προσφέρει την αίσθηση του επείγοντος για το προϊόν.

Ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να γίνει αυτό, είναι εφόσον έχεις τη δυνατότητα, να προσφέρεις μαθήματα, διαδικτυακά σεμινάρια ή διάφορες διαλέξεις. Περιορίζοντας τα διαφημιστικά spot. Έχει χειροπιαστό αποτέλεσμα, γιατί η αξία γίνεται αντιληπτή από τον πελάτη σε ό, τι και αν προσφέρεις, ενώ όταν δει πως είναι χαμηλή ή πως υπάρχει αρκετό απόθεμα ή χρόνος, τότε θα πει: «Θα το αγοράσω κάποια άλλη φορά» και ίσως και ποτέ… Ωστόσο, όταν καταλάβει πως η αξία και η ποιότητα είναι υψηλή, ο πελάτης προθυμοποιείται να πληρώσει καλά ή να αποφασίσει γρήγορα και να αγοράσει το προϊόν, πράγμα που οδηγεί σε μεγαλύτερη ζήτηση, άρα και περισσότερες πωλήσεις.

Το να αναπτύξεις το αίσθημα του επείγοντος είναι πολύ σημαντικό, καθώς διεγείρει επίσης και το αίσθημα στον πελάτη να μη ζημιωθεί, καθώς ο άνθρωπος νοιάζεται περισσότερο να μη χάσει ήδη κάτι, παρά να αποκτήσει κάτι καινούργιο.

4. Πρόσφερε κάτι δωρεάν

Οι πελάτες, λατρεύουν το να λαμβάνουν σπουδαίες προσφορές και ειδικά το να τους προσφέρεις ο,τιδήποτε, δωρεάν. Είναι ένας καλός τρόπος, να «καρφώσεις» το ενδιαφέρον τους και να προκαλέσεις τεράστια επισκεψιμότητα στο site σου.

5. Προκάλεσε τον αναγνώστη να ανακαλύπτει συνεχώς κάτι νέο

Με ένα CTA «Δες ΕΔΩ πώς λειτουργεί» ή «Δοκίμασέ το ΤΩΡΑ» , μπορείς να επιτύχεις το ίδιο engagement πελατών δωρεάν, όπως με τη δωρεάν δοκιμή, με το extra πλεονέκτημα, ότι δίνεις στους πελάτες την ευκαιρία να ανακαλύψουν κάτι νέο και να ασχοληθούν με το προϊόν σου. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα αποτελεσματική τακτική, αν δημιουργήσεις μία κατάσταση κατά την οποία η προσφορά θα επεκτείνεται δυνητικά στο κοινό, γεγονός που εμπνέει τους ανθρώπους να δράσουν το συντομότερο δυνατό.

6. Δώσε λύση σε ένα πρόβλημα

Αν διαβάζεις εφημερίδες και περιοδικά, σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει, πως τίτλοι με ιδιαίτερα συγκινητικό ή τραγικό ύφος, έχουν συνήθως μεγαλύτερη ανταπόκριση από το κοινό και συχνά έχουν θέση στα πρωτοσέλιδα. Ένας από τους κυριότερους στόχους στο Online Marketing, είναι να δώσει λύση στα προβλήματα ή τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο καταναλωτής. Για το λόγο αυτό, ένα CTA που απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο-στοχευμένο κοινό, θα κλικάρεται περισσότερο, όταν προσφέρει την επίλυση ενός προβλήματος.

Με το να φτιάχνεις σπουδαία CTAs, κάνεις το site σου να ξεχωρίζει, ενθουσιάζοντας τους πελάτες σου και αποκτώντας ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα, από ό, τι είχες έως τώρα.

Άρα, κατανοώντας τι ακριβώς προσφέρει ένα ακαταμάχητο CTA και επιδιώκοντας να το ενσωματώσεις με ήδη δοκιμασμένες και αποτελεσματικές τεχνικές, θα προκαλεί τον αναγνώστη να το πατήσει και η κυκλοφορία στο site σου θα ανατραπεί σίγουρα προς το καλύτερο.

billionphotos-2377841

Αν διάβασες όλα τα παραπάνω και σε ενθουσίασε η ιδέα του να φτιάχνεις κι εσύ τα δικά σου ακαταμάχητα CTAs, θα χρειαστείς σίγουρα την προαπαιτούμενη Εκπαίδευση, μια ασφαλή Φιλοξενία, αλλά και την Υποστήριξη ώστε να ενισχύσεις βήμα-βήμα, την παρουσία της ιστοσελίδας σου στο Internet:

πηγή: scoop.it

Κοινοποίηση:

Σχετικά άρθρα

Related Posts

Σας άρεσε το blog μας;

Αρέσει σε %d bloggers: